Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Jansson - 17 augusti 2008 22:56

  Voff !!!


 Här har det varit full fart , jag hinner knappt tänka , matte  far land och

 rike runt med mig så nu får  hon snart lugna ner sig lite så man hinner

 andas ....

 Den här gången har vi varit i partille och hälsat på en kompis till matte

 och turligt nog bor en lillasyster till henne där också  så vi fick chansen

 att ses så nu har jag nog träffat alla i familjen vad jag vet .


 Först vill jag dock berätta  att jag fått ännu en kompis ......

 Det är en dalmatiner tjej med lite border collie i sig.

 Hon heter Alice och är bara några dagar äldre än jag själv .

 Matte filmade våran framfart när vi sågs för första gången så jag får

 visa ett kort från ett tidigare tillfälle hos hennes uppfödare.

Hoppas vi syns snart igen.






 Åter till Partille .....

 Vi var hos kompisen som heter Karin och vi bekantade oss direkt.

Just i det här läget var vi kanske inte helt överens  men

vi gjorde en massa annat kul......


En av kvällarna vi var där kom lillasyster Lotta ,

som jag nämnde om tidigare,och hälsade på.


Även hennes  pojkvän Patrik var  med  så det var

lika bra att kasta sig över honom också  :-)



Puh ... nu måste jag vila lite i mattes säng  (bäst att passa på ,

hemma får man minsann inte ligga i hennes säng)







Nu bär det av ut i skogen ,  Karin och jag börjar med att

plocka blåbär .




                sen springer jag lite själv




Väl hemma  hos Karin igen  duger hennes sko att

tugga på i gröngräset








               Sovdags ...............







Dagarna går väldigt fort när man har kul,  vips är det

dags att åka hem ....

Men först måste man städa efter sig förstås




 Sen tog jag mitt koppel och begav mig till stationen

 tillsammans med matte ,  även  Karin följde med .





Vi fick byta tåg lite här och var på vår resa,  då var det

mysigt att sitta i mattes knä och vänta , tågstationer kan

vara väldigt bullriga och stökiga för en liten kille som jag.




Det var även helt ok att sitta hos Karin som omväxling




När vi kom till Vikingstad  gick vi av och husse mötte

oss med bilen så vi kunde skjutsa hem Karin...

Hon har visst också en kompis med fyra ben och en svans

Jag passade på att ta en svängom med honom.





 


    Jag blir hellre jagad av vargar .....



Borta bra men hemma bäst ....     Voff Voff !!












Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards