Alla inlägg under oktober 2011

Av Jansson - 30 oktober 2011 21:05


    Voff !!


Den senaste veckan har det inte hänt alltför mycket kan jag lova , matte och jag har legat nerbäddade i sängen.

Matte har hostat och snorat som jag aldrig sett henne göra tidigare så jag tog mitt ansvar att hålla henne sällskap

i sjuksängen   :-)


Kameran har inte synts till förstås , vilket säkert matte också är glad över,  men när nu springsäsongen är över

för oss alla  springglada och årsbästa listan är färdig ställd så tycker  jag det är läge för att återuppleva lite

Lure Coursing.

Här kommer pris pallen från Årsbästa listan 2011

1  Grändens Betty Mc Beal ( i rött )

2  Springeldens Second-Chance (i blått)

3  Hot Isle Jalessa  ( i rött )


 


Grattis tjejer  och grattis till er andra  också som varit med och kämpat under året , hoppas vi syns nästa år !!!


 PS  Finns det nån som har  tips på hur man övertygar sin matte och husse att det  är perfekt att ta semester i juni nästa år och åka till Ungern ??                                                   
                                                  
                    

                                                  
                                                  
                           Voff voff !

Av Jansson - 23 oktober 2011 21:18


     Voff !!


Igår blev det en liten tripp till Måndalen i Mjölby , en underbart solig dag men det märks att det är HÖST

 dvs täcke på, att sparka boll hjälper också att hålla värmen bra  :-)

 


Inte helt lätt att få tag i den dock ....

 

Kanske  det går lite lättare om jag står still

 

Så där ja  nu är jag på gång

 


Va tusan håller husse på med där borta .. Har jag misst nåt ?

 


Bäst jag springer dit och kollar ...

 


Jag vill också leka med pinne ,  kanske  kan lära mig jonglera med den  ...  :-)

 


En sväng till skogen måste man ju hinna med också innan solen går  ner :-)

 


                                                  
                                                  
   Voff voff !!

Av Jansson - 14 oktober 2011 18:48

  

Voff !!


Jag vill börja med att tacka för alla hälsningar och gratulationer till mitt godkända viltspårs prov , jag håller  helt och hållet med min farmor om att det finns mycket som luktar gott i skogen så hur ska man hinna med allt ??

Det blev dock lite lättare när det gick upp för mig att jag varje gång kommer att hitta denna klöv och jag kommer få bära och tugga lite på den,det är ingen tillfällighet att jag råkar hitta den, då blev det en helt annan utmaning   :-)  


Förra helgen avslutades tävlings säsongen med KM i Lure Coursing .

Det var första gången vi var med men det va  definitivt inte den sista .

Jag tycker att matte borde tagit  "trivsel bilder " och inte bara  när vi springer men det är ju lätt att vara efterklok , här kommer lite spring bilder iallafall .

Vi börjar med Wikellis Follow That Dream , hon är ganska ivrig att komma iväg efter trasan så hennes matte  bad husse om lite hjälp  :-)

 

Det gick ju vägen  ....

 

Att det kan vara så kul att jaga trasa

 

Min klubb kompis Gazolin Quince  försökte gömma sig bakom en sten

 

 Men här kommer han fram igen

 

 Hot Isle Modesty Blaise sträcker ut sig i sin fulla längd

Min polare Emmalines DJ Lingonräser var också med för första gången

Inte lätt att fånga honom i farten  :-)

    

Tll slut så fastnade även jag på bild i min framfart över fältet :-)

 

Men nu  går jag i ide  till april nästa år ...................

 

                                                  

                                 Voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards