Alla inlägg under april 2009

Av Jansson - 29 april 2009 22:07


      Voff !!


Idag fick husse för sig att han skulle städa sitt kläd skåp för att få lite ordning.

Han la upp fina klädhögar på sängen och vad ska man ha dem till om inte gosa ner sig i dem ??


                                       Voff voff !!

Av Jansson - 24 april 2009 16:37


                           Voff !!

Har varit i hundrastgården igen som jag nu fått veta heter Elsas hage.

Matte tycker ändå det påminner om Ceasars flock som man kan se i tv 4+

Ni får avgöra det själva efter att ha kollat några busbilder därifrån.

Vill även tacka för den positiva respons på förra inläggets bild men nu räcker det , matte är redan jätte mallig :-)

Innan ni får bilderna vill jag säga LYCKA TILL !!!  till de som ska på LC nånstans i skåne imorrn , matte och husse ska tyvärr iväg på annat så jag kan inte åka men jag håller alla tassar jag kan för mamma och de andra .


                                        Busbilder från Elsas hage


                                                  
  Voff voff !!

Av Jansson - 21 april 2009 20:49


              Voff !!

Idag när vi var ute och gick på vår vanliga grusväg så lade sig matte plötsligt på rygg med kameran i högsta hugg och mumlade nåt om att nu skulle hon minsann ta en riktig pangbild ,  jag blev allt lite nyfiken så jag kikade misstänksamt fram för att se vad hon höll på med ......


Jag fattade nada och gick vidare .....  matte hade nog fått solsting eller nåt


                                              Voff voff !!


Av Jansson - 17 april 2009 17:49


        Voff !!


NU är det verkligen dags för mig att komma ifatt, denna gång har jag en riktigt bra ursäkt dock.

Matte har blivit knäpp och köpt en ny dator , tror ni då att jag får sitta här i första taget ....  knappast.

Dessutom  är den så liten att man får vara glad om man hittar den :-)

Nä nu kör vi igång....  Var var vi ??  Jo vi hade ju varit på Lure Coursing.....

Sen åkte vi hem och fotsatte busa ....

Nåt som vi gillar mycket är en stor jordhög , där leker vi ofta så jorden bara yr. Denna gång var det Müsli, Lilja och jag som tog den i beslag.      


        Mamma Flinga såg  lite bekymrad ut... Undrar varför ?


Pappa Janne funderade däremot inte så mycket , han ville hellre ha nåt att mumsa på


Mattis och Milton skulle nog inte heller säga nej till nåt gott



Min nya kompis Gucci ,  hon är en riktig läckerbit , eller hur?


Hon gillar att munhuggas med sin kullsyster Poppins när hon kommer åt :-)


Sen har jag kommit på en sak till .... Tant Laika är svag för pipisar.....


Det är inte alltid tjo och tjim runt oss småsyskon utan Müsli kan t ex lata sig i solskenet en stund ....


Samtidigt kan Lilja och jag ställa upp oss riktigt fint brevid varandra


Men sen får det vara slut på att vara duktig ....  full fart igen !!


På söndagen innan matte och jag skulle åka tåget hem igen , hälsade vi på Lilja och hennes familj ....

Lilja hittade nåt jättespännade, men ville hon dela med sig ???



Ingen risk att hon gjorde det så då blev jag lite lätt irriterad :-)


Vi hade en jätteskojig helg allihopa och jag hoppas att vi ses snart igen.

Kanske några fler syskon vill hänga på då ??


                                                  
                                Voff voff !!

Av Jansson - 12 april 2009 21:51


                    Voff !!

Matte kan konsten att överraska , igår när jag låg i soffan fick jag en färgglad sak framför näsan som hon tyckte jag skulle öppna



Wow  ,     så mycket godis .....   Är allt det där till mig ???



Jag hugger in direkt , ifall nån kommer på att de vill smaka .


Jag fick inte äta upp hela ägget på en gång för då skulle jag visst få ont i magen sa matte , hur hon nu kan veta det , men gott var det och jag hoppas få äta resten snart  :-)

                                                  
           Voff voff !!

Av Jansson - 11 april 2009 16:11


           Voff !!

Jag lovade ju sist att ni skulle få se mitt andra lopp från förra helgen , där jag faktiskt fick upp lite mer fart än i det första .

Tyvärr fick visst matte en liten skratt attack när hon hörde gammelmatte säga nåt så hon är lite ostadig på handen men håll till godo med det som blev


Av Jansson - 9 april 2009 22:53


Slutligen var det dags för min debut . Matte tyckte jag såg ut som ett rådjur och med tanke på hur imponerad jag vet att hon är av dem tar jag det som en komplimang  :-)

När det var dags för andra loppet satte jag lite mer fart men det får ni se en annan dag :-)

                                              Voff voff !!!


Av Jansson - 9 april 2009 22:48


Därefter var det dags för min kullsyster Lilja att ställas mot farbror Mattis


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards