Alla inlägg under augusti 2010

Av Jansson - 29 augusti 2010 18:44


                     Voff !!


Känns som det var evigheter sen jag tassade här , kom knappt ihåg mitt lösenord längre :-)


Kan inte påstå att det hänt så jättemycket i mitt liv den senaste tiden , jag har inte fått springa på länge iallafall , i onsdags jobbade både matte och husse.


I helgen har vi varit  i skogen iallfall , samma skog som förra året när det skulle ätas kräftor  :-)



Men vissa gömmer sig visst  ....  och det är inte min  matte ... faktiskt ...



Efter en stund började det det regna så det var bara att förflytta sin in i huset , vilket jag inte blev speciellt ledsen över , soffhund som jag är .


Lyckades  t om  lura mattes kompis att hålla min tuggring när alla ätit klart

Livet är underbart  !! 


Imorse , på morgonpromenaden , hjälpte jag matte lite ,  först visade jag henne 3st rådjur eftersom jag vet hur mycket hon gillar att titta på dem och sen fixade vi hennes frukost på hemvägen  

 


                                            Voff voff !!            

Av Jansson - 15 augusti 2010 19:25


          voff !!


För ett par veckor sedan var det marknad i Skänninge. Jag tog med mig husse och hittade lite av varje som går att tugga på :-)


Vi köpte kokos bollar, har aldrig smakat en sån tidigare men den ser smaskig ut.



Matte tog bort chokladen sen var det bara att hugga in


Väldigt kladdig blev det ! Jag föredrar  mina tuggpinnar som vi också  handlade. 

    


                                      Voff voff !!

Av Jansson - 9 augusti 2010 21:14


      Voff !!


I lördags var det dags för tävling igen , och jag var laddad till tänderna.  

  (jo det är jag som kikar fram )


Andra vilade och samlade krafter till sina lopp


Niklas fick köra moppe så  trasan kom tillbaka till starten

  


Den lyckligaste i vårat gäng var tveklöst  Mattis då  han fick chansen att jaga trasan  när alla andra sprungit klart .


Här har vi de två i gänget som vann sina finaler , Flinga och Milton .


Till sist har vi lilla syster yster som fick sin licens klar men nån bild ville hon

 inte ställa upp på utan det var mycket viktigare att tugga pinne .

       

  

                                              Voff voff !!

Av Jansson - 5 augusti 2010 21:18


          Voff !!


Det här med att  fixa uppställnings bilder så att folk kan få en uppfattning om hur man ser ut har varit lika spännande varje gång om det ska lyckas .

I valplådan hade jag förstås inte en aning hur man gör , inte visste jag att alla tassar ska vara i golvet  t ex


Några veckor senare fick jag  hjälp så det gick lite bättre

  


Ytterligare ett par månader senare tycker jag att jag kommit på hur man gör

på egen hand.


Därefter gjorde vi en ganska lång paus från sådana foton ,

tills det förra åretblev dags för whippet race licens.

Då var det inte många som tyckte att jag var så speciellt snygg men

jag skyller på fotografen  medans andra säger nåt om skrangel pelle :-)

  


Nu har jag haft ett år till på mig att få ordning på alla delar av min kropp , dessutom kom det en duktig fotograf till Norrköping när vi hade tävling på midsommar dagen så då kan det bara inte gå fel  va ?  :-)

                                   Stilig kille , eller hur ?

  


Tack så jättemycket igen Marie E för de fina bilderna jag fick !!


Men nu har jag en fundering på om jag ska försöka charma Marie S i Norrköpings klubben , det är hon som fixar bilder på alla medlemmar till hemsidan,  kanske hon då kan byta ut min gamla bild mot den här nya ......


                                   Undrar  om det funkar ?


                                       Voff voff !!

Av Jansson - 1 augusti 2010 21:21


      Voff


Igår blev det mycket spring i skogen  :-)



        


   

                         

                                                  
        Voff voff !!  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards