Alla inlägg under oktober 2013

Av Jansson - 4 oktober 2013 20:46


Voff !!


Det är  svårt att förstå  detta blir sista rapporten från LC tävlingarna i år , känns som det var igår då  vi var

i Sjöbo och matte hade laddat kameran för att omedelbart uppäcka att kameran gått sönder ....

Turligt nog , gick den att laga och det har blivit en och annan film därefter .

Nu har vi då två tävlingar kvar , vi börjar med Trögstad i Norge , 22sept .


Vad är sannolikheten att man åker så långt  och blir lottad med killen man träffar varje dag därhemma . ??


Detta hände Springeldens Mandelkubb(Mandel)  i blått och Per-Móbile Raise a Native(Russin)  i rött


Jag fick också springa mot en kompis men vi var lite för ivriga så det blev ett kort lopp kan man säga .

Denna dag hade jag betydligt större framgång som stödhund åt en norrman som behövde ett licens lopp .

Hans husse verkade nöjd , kul att man kan glädja nån :-)

Matte fick dessutom en utmaning att följa mig i spåret när jag inte hade nåt täcke på mig :-))


Två av mina systrar sprang också , Springeldens Hi it´s Enough i blått mötte Torshammarens Tiili i rött

  
 Springeldens Sixth Sense sprang också i blått täcke men  kommer tyvärr inte ihåg vem som hade det röda.


Avslutningsvis har vi Sweetmollies Peggy Lee i blått , och hon springer ner allt som kommer i hennes väg ,

vad är väl en pinne att bry sig om :-))


 



En trevlig dag hade vi , som alltid när vi drar till Trögstad , och kvällen avslutades på vandrarhemmet  i 

Töcksfors tillsammans med syster Müsli där vi fick festa på varsitt grisöra :-)


    


Efter en god natts sömn bar det av hemåt  och en veckas vila  .......


När fredagen kom var det så dags att packa bilen igen , denna gång utan husse som var tvungen att jobba.

Vi kom till syster Kajsa och hennes flock framåt kvällen , tyvärr finns det inga bildbevis.


Tidigt lördag morgon bar det så av mot Mariestad och ännu en LC dag .

Matte hade ambitionen att filma så många hon bara kunde hinna med tanke på att det var sista chansen.

Men de som var där förstår direkt att den föresatsen fick hon släppa direkt .

Det var alldeles för långt att gå mellan bil och bana men fördelen var att vi hundar varken behövde

värmas upp eller gås av , det skötte sig självt ,  jättepraktiskt :-)


Matte har dock svårt att låta bli att filma mig , för dagen klädd i rött och i blått ser vi Play a While Kahru


Här  har vi de två hundar som låg i topp efter första loppet ,  Sweetmollies Peggy Lee i blått  låg tvåa och 

höll sig kvar på prispallen även efter detta lopp ....  Grattis Peggy  och matte Lenah  till sjätteplatsen


En springeldare  gjorde tävlings debut , Springeldens Dolce Zanzara,  i  rött  täcke

Hon slutade på en 9:e plats av 46  , Vilken debut ,   Grattis Viola !


Dagens charmigaste kommentar måste  ändå Dianas matte Ingert  stått för :-)


För er som vågar ha ljudet på när ni kollar filmerna ( ni  andra får skicka ut era hundar först)

ni kommer förstå vad jag menar :-)


Man kan anta att matte har ett par  tävlingsnerver när hennes lilla tjej ska springa , vilken tur att matte

kom tidigt till loppet med Viola så hon även hann med detta lopp . :-)

Är du med Ingert ?  Nu springer hon ....  :-))


Grändens Diana i rött


Tävlings mässigt kan man inte påstå att jag avslutade med flaggan i topp men jag hade minst lika kul som jag 

haft hela sommaren , dessutom slutade jag på 5:e plats på årsbästa listan så jag har sprungit en del bra 

tävlingar också ... :-))


Nu tar vi  lite vintervila  och laddar för nästa säsong  ....  snart är det vår  , då syns vi allihop igen  :-)



                                                  



                                                  



                                    Voff voff
  
 


 


  
 

 
 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards