Alla inlägg under april 2013

Av Jansson - 13 april 2013 17:13


Voff !!


Så var det  dags igen för säsongs start , den långa vinter vilan är  äntligen över .

Matte och jag hoppade på tåget redan lördag eftermiddag och sov över hos gammelmatte.

Tidigt söndag morgon begav vi oss mot Sjöbo i fullpackad bil och stämningen på topp :-)

Väl framme gjorde matte sig redo för en dag bakom filmkameran , hon kollade var hon fick stå

och lovade filma ett prov lopp , perfekt uppvärmning ..

Ve och fasa , vad händer när matte trycker på ON knappen , kameran piper och tjuter som den

aldrig gjort tidigare och efter ett par försök kommer inte ens bandet ut  :-((

Det är ju bara sånt som inte  får hända ...

Detta innebär att det blir en liten mjukstart med ett antal foto istället på  några nära och kära .

Som tur är  kommer det ju fler tävlingar  :-)


Först ut är kullsyster Müsli , Springeldens Hi it´s Enough

   


   Ett par av Müslis barn gjorde tävlings debut , här har vi Kida  , Springeldens Kärleksmums

   Full fart mot trasan .....

     


OK,  nu har jag  fångat den ,  vad händer nu ?  Får jag springa en gång till kanske ? :-)

 


En annan debutant är Pricken , Springeldens Kanelbulle 

Glädjen över att jaga trasa kan man inte ta miste på :-)

       


Ytterligare två kullsyskon tävlade men de har varit med förut  ,  Springeldens Dröm

Fullt fokus på vad som ska göras ....

   


Springeldens Mandelkubb vet också hur man fångar trasan

   


  Flickan som är mamma till mina barn , Dixietowns För Dum För Pop,   sprang ett jätte fint första lopp

     


  Wikellis You´ll Never Walk Alone i närbild

 

  

Hon är  en äkta tras ätare  .... :-)      

  Vilken lycka att få slita "luren" i bitar :-)  Om jag  inte minns helt fel är det Jessa som hjälper till :-)


 Slutligen har vi min kompis Idomic´s El Royal Tissot som fastnade på ett par bilder

     


   Nästa tävling är det nog några andra och förhoppmingsvis fler som fastnar , då på rörlig bild får vi tro .


 Ska väl  avsluta med några bilder på mig själv  från andra loppet , matte skrattade gott när hon tittade igenom

 dem första gången

 Killen  jag springer med heter Jalisco Di Mahana.


   Jag hinner fram först ....

  


    JAG TAR DEN !!!!

 


Oj då , inte så lätt med balansen ...

 

 Oj oj oj .....  :-))

   


 Det är lugnt kompis , jag har koll,  jobbet är utfört .... 

 


Va fasen hände ???  Trasan fick visst liv igen ...

 


Nu måste vi hjälpas åt ...

         


 Puh !!  Det var en en pärs  men till slut så lyckades vi med gemensamma krafter :-)


Hoppas vi syns snart igen allihopa och att det är några grader varmare med sol då ,

det önskar sig min matte iallafall :-))


                                                  
                                                  
                Voff voff !!

                         

            


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards