Alla inlägg under september 2011

Av Jansson - 26 september 2011 14:43


    Voff !!


När det nu inte blev  något LC prov i helgen som vi hoppats på så nyttjade vi tiden  till nåt som är nästan lika roligt , blodspår i skogen .

Jag har märkt att det är en hel del whippet vänner som får hålla på med sånt.

Själv har jag  gått kursen och även testat provet,  men då var det mycket  annat som var intressant så klöven kom liksom i andra hand.

Den här gången skulle det bli annorlunda .....

Matte lät mig inte göra en enda egen sväng utan nu skulle spåret följas .....

Ok jag fattar  !!

Sagt och gjort , imorse var det så dags för ännu ett test ..... 

Jag  erkänner att jag tog mig ett par egna vändor under ordnade former , måste ju motionera matte när man får chansen , men  ett fint papper fick jag med mig hem

:-)



 

Nu  ligger jag i soffan och väntar på nåt gott som belöning :-)         voffvoff

Av Jansson - 20 september 2011 19:11


     Voff !


Många tävlings rapporter blir det ,sista rycket innan vintern tar vid   :-)


I lördags va vi i Kode,där träffade vi min systerson Mandel (Springeldens Mandelkubb)

Han hittade en jämnårig kamrat som heter Peggy (Sweetmollies Peggy Lee)

  

Matte kunde inte hålla sig från  att ta sina huvudbilder förstås ...

Först ut är  charmtrollet Mandel

      

Peggy lyckades inte komma undan heller  förstås .

 

Man kan undra om det fanns några som sprang  ....

Byron (pompecas gustavus lacrimosa)  är då orolig att missa sitt lopp

 

HALLÅ !!  Det måste vara min tur nu  ....

 

Vilken tur att han höll koll , så han kom iväg när han skulle ....

     

Min kompis Lingon(Emmalines DJ Lingonräser,rött täcke) gjorde sin första tävling

      

En annan tjej som jag spanade in heter Garbo (Dixietown För Dum För Pop)

         

Avslutningsvis ska ja väl visa att jag själv var med också , i blå dräkt   :-)

       


Övriga nära och kära sprang för fort för mattes kamera ....  eller nåt :-)


Att det är roligt att springa  råder det inga tvivel om men att vänta på prisutdelning  KAN vara en prövning

 

Nu laddar vi för  årets sista prov i helgen  ........


                                                  


                                              Voff voff !!

Av Jansson - 12 september 2011 21:58


     Voff !!


I helgen var det LC provi Norge och eftersom jag inte sprungit på säkert en månad så tyckte jag det var dags . Matte och husse tog semester sen drog vi .



På väg fram till start tilsammans med en annan östgöte Let´s Run In The Garden

 

Ok kompis , är du redo så kör vi ....

 

Full fart framåt .....



Sen kom vi visst ifrån varann ett tag ...

    

Det va väldigt jämt efter första loppet , alla hanar hade mellan 79-82,5p så alla var överens om att allt kunde hända i andra loppet , om det nu blivit nåt sånt.

Allt som kunde gå sönder gjorde så vilket innebar att de lagom lyckades få alla att springa ett lopp så tävlingen kunde slutföras ....  Vilken tur !


Här har vi tjejen som vann ...Pompecas G Girl Close To Mumma

 

Tyvärr blev det ingen bild på killen som vann men jag själv landade på en 6:e plats av 18 hanar med mina 80,5 p

Det blir nåt att bita i till nästa år :-))

Nu njuter vi av semester några dagar till och laddar för Kode

Hoppas vi syns där ...

                                                  
                 Voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards