Alla inlägg under april 2011

Av Jansson - 24 april 2011 18:36


     Voff !!


Jo jag vet att vi fuskade lite på städ dagen men IDAG var det första whippet race träningen  2011

Jag var taggad till tänderna  och började mot en kille som heter GW

  

Orken räckte  visst inte riktigt ända fram  .....   *host , host*

 

Skam den som ger sig ... VI kör en gång till på direkten ...


Det där gick ju betydligt bättre  ...


Men fy så  varmt det blev , nu får nån annan  jaga trasan ....

     

Ozzy och Panther  springer gärna efter trasan

 

 Det har sina fördelar att springa ensam lopp ibland , man slipper munkorg ......


.....   och man kan fånga trasan som man vill  

 

Charmtrollet Zimon är ett strå vassare ,  han tar med sig den hela vägen upp till starten ,  vem saknar moppen när han är med  :-))

  


Ha det gott i sommar solen ....                     Voff voff !!



Av Jansson - 17 april 2011 17:10


     Voff !!

Som en hel del redan vet  lyckades jag få matte  att anmäla oss till agility kursen och det tror jag inte hon ångrar , vi hade jättekul i onsdags kväll.

Bilder kommer senare när husse har tid att följa med .


Förra helgen när vi var på LC fanns det även tid för lek i trädgården hos gammelmatte så vi tar en sista valp rapport för denna kull .


  Bruno tycker att livet är härligt  för det mesta .


Ibland blir man inspekterad av mormor Flinga

 

Men det gäller att hon har koll på alla fyra tassarna när Bruno far fram

     


Här är han på väg mot nya  spännande  mål 

 

Man blir lite nostalgisk när man ser sin gamla jordhög , det går bara inte att låta bli o gräva lite grann :-)


Lilla Rosa har visst också kommit på hur kul den är.

   

Kanske hon vill leka med mig också ? om hon nu kan slita sig från vad hon gör .


Men hur ser hon ut nu då ?  Sååå  stor är  jag väl ändå inte ?

Eller har hon bara inte lust att kuta runt kanske ?

 

 Vad säger ni då tjejer ?  Är ni pigga ?

 

Ja visst  , Bella är med på noterna direkt

 

Men  så är hon ju en varelse från yttre rymden  ....   :-)

  


Själv klart är hon en söt whippet  tjej också  

Här kommer Mimmi  i full fart    .......


men spanar lika gärna i gräset så hon inte missar nåt

 

   

Lek & bus i trädgården

 

 Puss på dig mamma , vi syns snart igen !

 


Igår hade vi städdag på whippetrace banan , matte var noga med att förklara att jag skulle inte bli för glad över att åka dit eftersom städa inte är samma sak som att springa .... 

Här fixas våran sand låda

 

Till sist visade det sig att matte hade visst inte full koll trots allt ...

Vi fick  springa 2 lopp innan dagen var slut

Jag inledde säsongen med tränings lopp mot Zimon  i  lånad munkorg

 


Därefter tog batteriet i kameran slut , men vad gör det ....

Nu är även whippet race säsongen igång...   Livet leker !!


                                                  

  Voff voff !!



Av Jansson - 12 april 2011 20:23


     Voff !!


Äntligen har springsäsongen startat  !!! 

I söndags gick start skottet så jag hade lite svårt att skriva nåt då men nu har jag hittat lite material , måste dock få gnälla lite på matte , under vintern har hon visst glömt hur man både filmar och tar kort så jag fick leta och några guldkorn hittade jag.

Jag  fick träffa mina båda kullbröder .

         Zunken                 Jansson              Snappy


Här har vi  ännu ett släkt kort  :-)

Mamma Flinga, Zunken ,    Jansson                      Snappy                Müsli och Lilja


Ett charmtroll i närbild   (zunken)

  


Här har vi ett charn troll till .....   (zizo)

 

Man kan ana att de här två gillar varann ....   eller ?   :-)

 


    

Några tävlingsbilder måste vi ju ha också ...


Jag är redo ......  !!!!!



      Mamma Flinga   och Gucci är också ivriga att komma iväg .


Se sån stil de har ...................    :-)


Här  ser ju mamma riktigt proffsig ut

   

Poppins laddar för fullt från start

      

Min bror Zunken tycler det här är livet ......

  


Liksom syster  Lilja

 

Hur gick det nu då ?   Var det nån av oss som nådde pris pallen ??

Jag själv hamnade precis utanför men desto gladare blev jag av att få se syster LIlja  ta sitt första cert  genom att bli 5:a


Lilja väntar tillsammans med Elin på att resten ska ställa sig på sina platser

 


SÅ där ja  , nu har vi de första fem på plats ...

Betty Mc Beal vann hela tävlingen ...  Grattis !!!

  


Härligt att  vara i gång , nu är det bara matte som ska vässa formen bakom kameran också så är vi laddade ut i klo spetsarna om en månad igen  :-))


                                            Voff voff !!!






       

Av Jansson - 3 april 2011 19:12


                  Voff !!


Inser att det  är söndag och jag har inte sett till kameran på hela veckan ....

Jag får ta till en panik lösning och låna ett kort från  aktiveringen på Klubbar när

husse och jag testade Freestyle för första gången , men inte sista hoppas jag.

  


Idag har vi haft avslutning på vår vardagslydnad med ett slutprov .

Vi har tränad och var väl förberedda men idag fanns det så mycket annat intressant som inte brukar finnas där annars så vi kan säga som så att vi har en del att jobba på innan vi får gå vidare till steg 2 .

Tacka vet ja när man får springa  ett riktigt race

 


                                                  
           Voff voff !

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards