Alla inlägg under november 2010

Av Jansson - 28 november 2010 20:02


                   Voff !!


Den här veckan har vi knappt tagit oss utanför dörren med tanke på all snö som kommit så det har4 blivit en del soffmys vilket jag inte klagar över förstås :-)


Men idag fick det vara nog så vi sopade fram bilen och gjorde lite småsaker innan vi landade i Elsas hage.

Otroligt nog fanns det inte en enda fyrbent där inne men mycket att lukta på som vanligt .


Hade min kompis David att leka med  också

  


Han är bra på att göra snöbllar och att kasta iväg dem


Men de är inte alltid så lätta att hitta ..

     


Vid det här laget var det för kallt både för kameran (som ni ser )  och för oss

Skönt att komma tillbaka in i värmen och bli bjuden på Advents fika .


Ha det så kul allihopa i snöyran ... 

                                                  
                Voff voff !!

Av Jansson - 21 november 2010 19:55

    

       Voff !!


Den här veckan har jag tänkt på min "lata" syster Kajsa som  tydligen inte vill anstränga sig alltför mycket  :-)  sen tror jag nog  hon överdriver lite .

Något jag är imponerad av är att hon lyckats fostra sin matte så bra , jag har

också lyckats  bra men inte hade matte burit mig över den där bäcken inte.

Måste nog kolla med henne vad hon har för knep jag inte känner till .


Idag har jag fått springa med Lingon i rastgården igen .


Vi delade  pinne en stund även om jag nog tycker den va mer min än hans :-)


När Lingon och jag sågs senast var ju när han sov över , då började vi med ett besök i den här hagen också men klockan var lite mer då .

Matte kallar oss för spökhundar :-)    



Igår kom matte hem med två stora kassar efter att ha varit borta hela dagen .

Hon hade varit på ett ställe som heter Gekås  i Ullared sa hon .

Snacka om att jag blev nyfiken och jag var beredd att hjälpa till med att packa upp direkt  men tji fick jag , matte sa bara att jag får vänta  till jul som alla andra barn ......hm....... nu har det hänt igen  hon har glömt att jag är en hund



Nåja , jag har det rätt  bra ändå och lite nyfikenhet kan jag nog överleva ...


  


                                                  
Voff voff !!


Av Jansson - 14 november 2010 20:19


     Voff !!


Den här veckan har vi haft semester så vi började med  att hyra en stuga i Säfsen några dagar .

  

Många och långa promenader blev det  och jag ska berätta om en av dessa.

Vi traskade iväg  direkt efter frukost , lite tid för lek finns det alltid.


Efter en lång stund tyckte matte och husse att vi gått tillräckligt ,

så nu undrar jag vad som händer härnäst ??


Ska vi  vara här länge  vill jag  ha ett varmare täcke först   

     

Ok ,  nu är jag redo  :-)

Matte pratar nåt om  korv, och jag som precis blev  hungrig , jag tar en direkt !!

 


Inte såg jag nån  korv där inte ,  och nu pratar husse  om grenar och kvistar,

inte vet jag vad han ska ha det till men bäst jag hjälper honom så man

 får sig en korvbit nån gång .


Nu är jag inte lika säker på att jag vill vara kvar här längre  ....


Har husse koll på läget ?


HALLÅ  !!  DET BRINNER !!!     


 Inte är det nån som lyssnar på mig inte  .....    så jag drar .

  


Jag äter min egen medhavda mat istället för säkerhets skull .

  

När elden slocknat och matte mumsar som bäst på sin grillkorv  var det svårt att inte falla för frestelsen att gå tillbaka och se om man kunde få sig en smakbit trots allt  :-)


 Väl hemma igen var det skönt att slappa i soffan


Nu ska matte sova, bäst jag hänger på så jag inte missar min godnatt godis  :-)   


                                 Voff voff  !! 

Av Jansson - 7 november 2010 19:55


    Voff !!


Den här veckan har varit riktigt lugn så jag började bli lite orolig  för dagens rapport, men så kom min kompis Lingon och hälsade på igår.


Han stannade ända tills idag , mysigt att ha en bästa kompis.


 Visst är vi stiliga grabbar i solskenet ?


När det finns chans att få en godisbit är det lätt för oss att sitta fint  :-)


Nu har Lingon åkt hem till sig och jag packade in mig i bilen tillsammans med mina människor och drog till Säfsen men det får vi prata mer om nästa vecka. 


Avslutningsvis kan jag tipsa om en ny blogg där ni kan följa mina syskonbarn

   http://flowertwig.blogg.se/index.html    


                                                  

                    Voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards