Alla inlägg under juni 2011

Av Jansson - 27 juni 2011 00:04


      Voff !!


Det har varit en fullspäckad helg så nu behöver jag inga akttiviteter på några dagar.

Husse försökte locka med  en cykeltur på eftermiddagen men den gick jag inte på.

Vad har jag nu gjort då ? 

Jo i fredags var det utställning i Norrköping , inte min favorit aktivitet kanske

Först springer man ett varv .

Sen får man vänta en lång stund och man undrar på vad .....

Jo  att bli inspekterad ordentligt ,det va tur jag tog det där badet kvällen innan :-)

En som gillar det här betydligt bättre än jag  är Mattis

Han springer gärna ett litet varv med sin matte .....

  

Det fanns en riktigt snygg tjej  att titta på , hon heter Blaise .

 

Men  tacka vet ja att få tugga lite på systerdotter Bella :-)

 

Jag träffade  min faster Meide som snart fyller 13 år

 

I lördags var det så äntligen dags för spring !!!

  

Här har vi min kullsyster Lilja i rött

  

Tras hämtaren i  full fart mot burarna

 

Fler kort hann inte matte med mellan alla hundar som skulle startas och hämtas men nu kommer de tre bästa finalerna på film som avslutning .


Vi  börjar med C finalen


 

B final


 
A final  


  

Nu måste jag fortsätta sova ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


                                                  
                            voff voff !!

Av Jansson - 13 juni 2011 21:05


Voff !!

Det här med att söndags blogga är inte alltid så lätt att hålla när man är

 på resande fot , men här några bilder från  helgen.

Jag har sett att en hel del varit på olika student fester och jag ska inte vara

 sämre än att jag också varit på skolavslutning .


Här har vi  mattes syssling Boel som slutar grundskolan.


Betyg får man också när man slutar nian   

 Tyvärr hade jag lite svårt att hålla uppe koncentrationen så länge , speciellt

med tanke på att jag hittade en pinne att roa mig med  :-)

  

När allt var klart åkte vi hem igen och vi kunde busa i trädgården .

 Jaaa, jag hann först till benet .....

 pust ....  det blir varmt  att kuta runt , sen är jag inte helt övertygad om att mattes lösning på det är den bästa      .....  hm  .....  

  Ok , det va lite skönt efteråt när trädgårds slangen togs bort :-))

Smilla njuter efter sin dusch fast hon torkade fortare än jag .

  Så där ja , nu hittar jag inte fler bilder så nu är det läggdags istället .


                                                  


           Voff voff !!

Av Jansson - 6 juni 2011 20:34


       Voff !!


Vi har varit lediga nästan en hel vecka nu så då tyckte vi att det passade perfekt att dra norröver några dagar .

I fredags satte vi oss i bilen och några timmar senare stannade vi i Örsundsbro.

Där  hade vi en mysig eftermiddag och kväll , en perfekt uppladdning för lördagen .

Då drog vi tidigt iväg mot Söderhamn och ännu ett LC prov .

Jag var super taggad så jag gav allt första loppet och det gav mig en andra plats i halvtid , sen blev det dags för andra loppet mot killen som hade ledningen .

Full fart från början ....

Det går ju bra det här ,   vi syns vid målet :-)

 Nej men vad  är det här    ???

    Hallå , vänta på mig ...........

 

 Attans då  ,  jag var visst lite för kaxig :-)  killen behöll sin ledning  medans jag fick nöja mig med en femte plats , det är ju nästan lika bra det med :-)


Igår var det så dags för hemfärd till Östergötland men först blev det lite lek i trädgården.

Nån som vill sparka  boll med  mig kanske ?

  Smilla ser  verkligen tveksam ut till den ide´n

   Lakritz vill visst ha bollen för sig själv när han fått fatt i den

Ok jag njuter en stund i gräset innan det är dags att hoppa in i bilen .

 

Nu är jag hemma igen , och imorgon är det vanlig vardag ...

Avslutningsvis vill jag tipsa om att min nya bekantskap Duffi också skaffat sig

en blogg http://duffi.bloggplatsen.se  


                                                  
                      voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards