Alla inlägg under november 2008

Av Jansson - 18 november 2008 00:27


                 Voff !!


Igår sprang matte runt i lägenheten som en toka så det gällde att hålla

reda på henne så att hon inte försvann och lämnade mig ensam kvar .

Hon pratade nånting om att jag skulle på kollo, inte vet jag vad det

innebär så det var bara att vänta på vad som skulle hända härnäst.

Lite senare åkte vi buss till stationen och sen vidare med tåget.

Då vi gick av mötte gammelmatte och tant Poppins och vi åkte hem till resten av stora släkten.

Tänk om kollo menas att matte och jag ska bo här nu ??!!

Vi blev iallafall erbjudna en sov plats när det var läggdags så vem vet...


Idag började vi lite lugnt , Mamma Flinga tog igen sig i valplådan.....


Samtidigt som tant Poppins och farbröderna Mattis och Milton intagit soffan


Men inte ska mamma tro att hon får ha valplådan för sig själv , Müsli och jag vill faktiskt uppleva gamla minnen och sova där en stund , det var ju faktiskt just i denna låda vi levde vår första tid , och den är lika bekväm

nu som då :-)


Man kan  inte sova bort hela dan förstås , bäst att hjälpa syster med

öron tvätten


Sen är det ju ofrånkomligt att testa varandras gränser


Vi blev visst lite väl högljudda så då åkte vi ut i skogen istället och

där fick jag chans att ge igen



T om pappa Janne fick vara med på ett hörn, vare sig han ville eller ej



         Müsli och jag drar åt samma håll ............  dvs hemåt....



Där gäller det att ta sig en plats i soffan innan det blir fullt , tryggt att ha mamma att luta sig emot



Vi får se nästa gång jag dyker upp om jag gissat rätt ang kollo.

En sak vet jag säkert iallafall ....

Min matte har sagt att jag ska vara borta i 17 dagar noga räknat.

(Jag antar att hon menade vi , men råkade säga lite fel i hasten.)

Eftersom jag inte har nån tidsuppfattning får ni som har det tänka ut när jag kan vara tillbaka igen , men jag hoppas och tror att det bara tar en liten stund innan jag är tillbaka och berättar om nåt kul jag hittat på.





                                       Voff voff !!

Av Jansson - 17 november 2008 17:53


  

                   Voff!


                  Jag har ännu en gång varit och hälsat på min bästis .....

                   och det var full rulle från start så klart .

                                        Först ut i skogen ....



                       Sen fortsatte vi hemma i trädgården .....

 


                 Visst är vi ett gulligt par .... :-)

 


                                              Voff voff !!

Av Jansson - 14 november 2008 19:43


                   Voff !!

Nu har jag änligen fått ordning på lite fler bilder så att jag kan avsluta

utställningen i Vingåker

Jag har iallafall lärt mig den hårda vägen att mutor funkar inte på

utställning så det hjälpte inte att jag försökte be om ursäkt.

Han ville inte titta på mig mer, punkt slut  ....

Så nu fick släkt och vänner sin chans istället


Jag tycker Milton kan det där med att stå fint.



Men vad sysslar Mattis med ? Försöker han skrämmas ? :-)



   Pappa Janne skulle visst studeras noga ....



              Skönt me lite paus ibland också



Syrran Müsli undrar nog vad hon gör på bordet





   Men Poppins är med på noterna ..



Sist men inte minst har vi syrran Kajsa

som kan stå riktigt fint med viss assistans av matte.



Vi gjorde alla så gott vi kunde , och vi hade alla en kul dag i

glada vänners lag ,  vad mer kan man begära ??


Men Müsli då .... Nu har du väl ändå gått fel ....

Det där är ju MIN bur   :-)



                                        Voff voff !!



Av Jansson - 10 november 2008 23:57


                     Voff !!


Igår var jag helt slut efter en hektisk dag, hade inte en tanke på att

skriva nåt här men idag ska ni få veta vad jag hade för mig.

Det började med femte lektionen i skolan,  som mest handlade

om att komma när man blev ropad på och snällt följa med, sida vid sida ,

trots att kopplet hängde löst så man kunde smita om man ville


Det var ju inte alltför avancerat , snarare lite tjatigt så jag tog mig

en egen liten spring runda emellanåt



På eftermiddagen fick matte fart efter att telefonen ringt och vi

skulle snabbt ge oss iväg ut.

Där väntade en överraskning , hela tjocka släkten !!!


Müsli och jag gick en match förstås .....




                Smutsig blev man till på köpet



Det hade ju inte gjort nåt om man fått lite hälp av de andra istället

för att de bara tittar på och styr med sitt

                  Syrran är tuff



Inte ens mamma hade nån förståelse , hon räckte

t om ut tungan åt mig



       Ok , ok ,ok   jag fattar , jag stannar här ....



 Tjejerna stojar runt ....  Vänta ni bara tills nästa gång vi ses,

då ska jag minsann visa er att jag också kan vara tuff , så det så



                                                  
     Voff voff !!

Av Jansson - 8 november 2008 22:25



                  Voff !!


Jag är van vid att både matte och husse går upp så tidigt på

morgonen att de inte ens är ljust .... men inte samtidigt !!

Anade oråd direkt , bäst att följa varje steg ....

Jodå vi hamnade i bilen och åkte en jätte lång stund .

När vi kom fram gick vi in i ett stort rum där det redan fanns en

massa varelser som såg likadana ut som jag ....

Gissa var jag hamnade !!??!?


                          Det är skandal !!

 


En stund senare blev det lite roligare , gammelmatte dök upp med en kompis och de hade en massa kändisar med sig ( min mamma och pappa , Mattis, Milton , Poppins och kullsyster Müsli) Det var jättekul att  få hälsa och busa lite grann

Gammelmatte ville visst att jag skulle följa med henne en stund också ,

men vad vill hon egentligen att jag ska göra tro ?




        Ahhh , jag ska få bekanta mig med  en ny kompis .....



 Nähä,  hon tycker tydligen jag ska stå på ett bord ??!!



Men varför får han där borta springa omkring och inte jag ???


Det där borde jag inte tänkt högt för det fick visst gammelmatte

att undra vad hon gett sig in på


Ok , jag ska skärpa mig och inte skämma ut oss,  jag lovar !!



Vad vill den här karln då ?? Är det han som ska se om jag kan stå fint ?


Honom charmar jag lätt,vem tar inte emot en muta nu för tiden ??



  HALLÅ !! Det var ett skämt , kan jag få en chans till ??


   Fortsättning följer ..................................................



                                                 Voff voff  !!



Av Jansson - 3 november 2008 22:28



                     Voff !!


Idag tyckte jag att vi kunde gå en sväng på vägen som omväxling

Nu kan vi skogens alla stigar för ett tag.


                          Gräva hål är kul




Vad sa du ??   Vill du ha en bra bild på en snygg kille ??  



Ja vad gör man inte för sin matte när hon låter mig jaga pippi ?? !!



                                   Voff voff !!

Av Jansson - 2 november 2008 20:29



                         Voff!!


Dags för skola igen , väntade på min lektant som jag brukar gå med

men hon dök inte upp så jag tog med mig matte istället, jag kan ju

inte gärna gå ensam.

Lite kallt var det men man fick springa fort.

Idag fick vi träna på att passera våra kompisar utan att falla för

frestelsen att börja leka utan vara koncentrerad på matte hela tiden.

Det var inte så svårt, hon hade ju godis i handen, extra gott dessutom

eftersom hon fått det av "godis-Tomas".

Mot slutet ville godis-Tomas titta på allas tänder .... hm... 

Det är trevligare när han bjuder på godis .

Inga bilder tagna idag heller som ni förstår,  ni får hålla till godo

med att jag lekte Bambi på hal is på vägen hem från skolan.



                                                Voff voff !!

Av Jansson - 1 november 2008 22:12


                   Voff !!!


Oj vad tiden går , nu är det hög tid  för en ny rapport .

Det har blivit kallt ute och det är nåt vitt på gräset .



Det hindrar dock inte mig från att ta ett varv i skogen

och smaka på det man kan hitta.



            Matte gillar  inte när jag hittar skräp....



               Då är det bäst att springa fort



 Jag kan svära på att jag drack vatten här igår ........

Varför funkar inte det idag ?? .... hm.... halkar gör man också .....



Nu måste jag sova , skola imorrn.    

                                                  
              Voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards