Alla inlägg under oktober 2008

Av Jansson - 28 oktober 2008 21:44



      Voff !!


Idag är man alltså en månad äldre igen .....




Eftersom min syster Lilja varit duktig och lagt ut uppställningsbilder,

ska väl inte jag vara sämre , men för min del blir det lite mer på fri hand

kan man säga eftersom matte aldrig tar sig tid att ställa upp mig som

man ska . (hur ska jag då veta hur man gör ?)


                         Jansson 5 månader




Oops , det va inte meningen att matte skulle lyckas fånga detta

på bild men tydligen tycker hon det är kul att jag lyfter på benet.

Hon är lättroad må ni tro   :-)



                                Voff voff !!


Av Jansson - 27 oktober 2008 20:50


             Voff !!


Idag har det varit en lugn dag men den har ändå innehållit både plus och minus.

På minus sidan får man nog räkna att jag bitit sönder en ganska ny sko,

det va inte meningen , det bara blev så ....

Matte kunde hålla sig för skratt kan jag berätta .


Det är mycket roligare att prata om plus sidan och där hamnar ett märgben

Matte tyckte visst jag skulle ha lite kul trots allt ...



                                   Voff voff !!


Av Jansson - 26 oktober 2008 18:32


                     Voff !!


SÅ var det åter dags för en lektion i skogen, men dagen kunde börjat bättre.

Det började med att min lektant,som brukar följa med,blivit sjuk under natten så jag fick nöja mig med matte , dessutom  regnade det.

 VEM VILL GÅ UT DÅ ???

Matte tycker tydligen det är helt ok för hon släpade mig till skogen trots vilda protester.

Dagens övning var att leta leksaker i skogen .....

Det var väl inte det roligaste jag har provat men jag skärpte till mig när läraren kom förbi iallafall så han såg att jag fattat poängen    (han hade dessutom godare godis än matte )


Av förklarliga skäl finns det inga bilder från dagens lektion så jag berättar om min helg i övrigt istället .


Igår var vi i husses hus och fixade lite , matte plockade de sista fina äpplena så jag tyckte  jag kunde hjälpa till



Det var snart avklarat så vi kunde sätta oss i bilen och åka iväg

till min kompis Alice i Boxholm.

Vi sprang direkt ut i skogen för att leka och stoja




Hon är väldigt söt och rar på alla sett och väldigt entusiastisk

som ni kan se ......



Men ack så långsam ibland ......

Å andra sidan måste man vara på sin vakt , annars hittar hon en genväg

så man blir tillfånga tagen fortare än man hinner blinka.




                            Nä nu springer vi igen




      


   Funderar på att starta dansskola förresten .

   Nån som vill lära sig min nya whippet dans ??



Det gäller att hålla tungan rätt i mun :-)




                                        Voff voff !!





Av Jansson - 24 oktober 2008 12:02



             Voff !!


Idag ska vi åka till mjölby så fort matte och husse blir klara.

Jag  passar på att skriva lite så länge.

Eftersom det inte gått så mycket av dagen än så har det inte

hänt nåt särskilt men jag kan berätta om en liten egenhet jag har .

När jag är törstig så är det inte så gott att dricka ur skålen med

vatten som man inte ens vet hur länge det stått där

Nej det ska vara direkt från kranen.



Finns det nån mer som vill dela med sig av sina små egenheter

så vore det jätte kul .


                                                  
voff voff !


Av Jansson - 23 oktober 2008 17:22


          Voff !!


Jag tycker verkligen om min kamrat , lejonet, vi har haft mycket kul ihop,

men idag blev jag visst lite  FÖR ivrig enligt matte så nu kan jag 

inte leka med honom längre, enligt henne , det va ju synd .



Nu kom matte precis hem från affären , undrar om hon köpt nåt

till mig ??




Ser man på .....   Hon har hittat en ny kompis till mig !!!


                               Voff voff !

Av Jansson - 22 oktober 2008 23:55


     Voff på er !!






Idag fck jag vänta halva dan innan det hände nåt roligt.

Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för  länge !

Det blev rundan på grusvägen  , inte mig emot , här kan

jag ligga resten av dan ....




Nu blev  det förstås  inte så men på kvällen fick jag leta lite godis

Kan det finnas nåt här bland böckerna tro?




Eller kanske i mitt egna lilla kryp in ....... som för närvarande mer ser ut

som en koja om ni frågar mig




Jodå jag hittade allt lite smått och gott men för säkerhets skull var det bäst att kolla så inte matte gömde nåt i fickan




Läste just att syster Kajsa ska åka till  Vingåker ,  nu är det bara

för mig att sätta igång operation övertalning på matte och husse

samt ett par systrar som bor i småland  :-)



                                                  
           Voff voff !!

Av Jansson - 21 oktober 2008 23:10



         Voff!!

Idag har jag till största delen varit med husse, så det har då, av

förklarliga skäl, inte blivit så mycket bilder tagna idag.

Man kan undra var matte varit hela dan, jag kände minsann att hon

luktade främmande hund .......hm.....

Jag plundrade hennes fickor , så fort hon kom hem , som straff .




När matte lagade kvälls mat tränade jag  på min

blivande karriär som cirkus häst




Det gick kanske inte så lysande trots allt men nu är

maten klar iallafall ser jag .

Min favorit i repris...............  Köttfärs   :-)



Avslutningsvis vill jag hälsa till syster Müsli att jag är impad av din påhittighet. Ingenting är omöjligt  ;-)

Hoppas vi syns snart .  Puss på nosen, som du brukar säga  :-)         


                                  Voff voff !!       

Av Jansson - 20 oktober 2008 21:18



      Voff !!


Idag har jag varit hos husses mamma medans han fixade sin trädgård

inför vintern (undrar varför jag inte fick hjälpa honom ? )


Nåja ,  jag inspekterade "farmors" växter istället




  Ah....  En pinne som jag kan tugga på




   Snälla , kan jag få den att leka med ??!!



              Jaaaaaaaaa !!  Dagen är räddad



                                           Voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards