Alla inlägg under oktober 2009

Av Jansson - 26 oktober 2009 20:01


                         Voff !!


Jag vill börja med att visa en bild idag ....

  


Som säkert de flesta känner till är detta en bröd påse för en baguette.

Den inhandlades igår kväll eftersom soppa stod på menyn.

När soppan var klar och brödet skulle skäras upp , var detta det som fanns .

Gissa vem som fått skulden för att påsen är tom ?!?!

Men hallå , finns det verkligen nån som tror att jag kan äta så mycket bröd ??

Jag erkänner att det låter godare än soppa   och jag nosade på den på väg hem

från affären men så hungrig kan inte ens jag bli ....

Nu har matte ändrat sig till att hon tror jag gömt den ....hm...


Jag förstår ingenting , jag pratade med husse i soffan när matte lagade soppan.

  


Finns det nån som kan få min matte på andra tankar ??

Jag är oskyldig .....  För en gångs skull Flört


                Voff voff !!

Av Jansson - 21 oktober 2009 18:04


                          Voff!!


Det gick ju bra för brorsan när han sprang sitt sista licens lopp har jag både

 läst och hört  så nu får man passa sig till nästa år , gäller att underhålla

 formen i vinter :-)

Matte jobbade ett par timmar i morse så då fick jag en stund  för mig själv och

då kom jag att tänka på min kompis Abbe

  


Jag vet att han måste vila några veckor men jag saknar våra nära diskussioner

  


Hoppas han är frisk snart så vi kan dra till skogs    :-)


                                   Voff voff !!

Av Jansson - 18 oktober 2009 15:32


                          Voff !!

Idag håller vi alla tassar och tummar för att det är fint väder i Sjöbo

och att min bror är laddad till tänderna så han fixar sin LC licens idag.

Jag ser redan fram emot nästa år när vi ska springa mot varann då.


                              Charmtrollet Zunken

  


Min andra bror, Scnapps är ju också skåning har jag hört så han kanske också är där

och kutar,vad vet jag?men hoppas jag får träffa honom också på tävlingsbanorna nån gång.


             Voff voff !! 

Av Jansson - 16 oktober 2009 18:35


                       Voff !!

Visst är det härligt när hegen kommer .... Då är matte hemma !!

Dessutom så brukar vi "fira" lite. Matte hittade märgben i frysen    och

kom då på att det va ju länge sen jag fick det....

Jag säger inte emot !!

  


Trevlig helg på er  och jag ser fram emot lite mode bilder från mina systrar :-)

och även om det finns nån mer som vill visa upp sina fina kläder .

Min syster Kajsa nämnde nåt om bortskämd ....

Vad betyder det ??  Måste hitta en ordbok att slå upp det i , jag bevakar bara mina

intressen vad jag vet  :-)

                                                  Voff voff !!


Av Jansson - 13 oktober 2009 20:14


           Voff !!


Det är väl ingen som lyckats undå att det blivit väldigt kallt i det här landet ....

Man vågar ju knappt trä ut näsan genom dörren .

Som tur är så har jag snälla människor omkring migsom inte vill att jag ska frysa.

Först och främst vill jag tacka min gammel matte för att jag fått ärva min pappas jacka


Visst är den snygg ?? !! Den är ju t om namnad så jag vet  att den är min :-)

  


På sista LC tävligen som var i Horn så köpte matte ett täcke av min pappas uppfödare.

Jag fick prova en hel del olika färger innan hon kunde bestämma sig

men  jag tycker hon tog den bästa till sist och jag fick välja en leksak ur en stor låda

för att jag var duktig och stod still  :-)


                  Visst är den tuff ??!!

  


Nu är jag rustad för vintern !!!


                                 Voff voff !!


Av Jansson - 11 oktober 2009 20:31


                  Voff !!


Gäsp .....  Tanken var att jag skulle  tassa lite ikväll men

efter en hård helg med fest två dagar i rad och en massa

nya människor så får ni bara bildbevis på vad jag menar med trött.

Vi syns senare när jag sovit ifatt lite :-)

  


                        Voff voff !!

Av Jansson - 7 oktober 2009 19:53


       Voff !!


Så här på höst kanten när vintern närmar sig och inte så mycket händer

får man passa på att skriva om det man hittar och jag kom på att

vi gjorde faktiskt nåt även dagen efter kräftskivan :-)

Skogen fanns ju bara utanför husknuten..... vilken lyx !!

  



Gissa vad vi gjorde ???      Jo              vi hittade goda svampar

  


På hem vägen passade vi på att hälsa på mattes mamma ... och då hade jag sån

tur att hon köpt en leksak till mig , undrar hur hon visste att jag skulle komma ???

  



                          Voff voff !!

Av Jansson - 5 oktober 2009 14:41


                       Voff !!


Det ser nu ut som att matte fått ordning på alla kablar till datorn så det är

bäst att passa på att tassa så länge det varar.

För ett par veckor sen började jag på ett inlägg som jag sa att jag skulle

slutföra vid ett senare tillfälle och där är vi nu , bättre sent än aldrig , eller hur ?

Inlägget hette "helgens bravader" och vi var i en stuga mitt ute i skogen .

Nu har vi kommit till sen lördags eftermiddag och det börjar kurra i

en och annan mage, det plockas fram kokt potatis , gräddfil, rödlök och

tunnbröd sen händer nåt märkligt ,nån tar med sig en burk till skogen

för att öppna den och när han kommer tillbaka ojar sig alla att det luktar illa

Jag tyckte mer det var en intressant doft som jag aldrig känt .

Nu skulle visst allt det där blandas ihop


Matte har aldrig ätit det här men har lovat att smaka

trots att  hon inte tycker detser alltför aptitligt ut

   


Vid det här laget har väl de flesta räknat ut att jag pratar om surströmming...

Alla vågade sig inte riktigt på att prova men det hade jag gärna gjort ..

 men tror ni jag ens blev tillfrågad ???

   


Nä det blev jag förstås inte  utan istället så fortsatte alla människor att plocka fram

nya saker , speciellt de som ännu inte fått nån mat :-)

Nån hängde t om upp en rolig gubbe i himlen , undrar var han kom ifrån?

  


När bordet var färdig dukat visade det sig att det skulle ätas ännu ett djur

 som jag inte fick anfalla .... 

  


Då gav jag upp !!! och tog mig en tupp lur istället

  


Några timmar senare , när vi fortfarande skulle sitta ute var det skönt

att få kura ihop sig än längre under filten

Jag är ganska bra på att gömma mig va ?

  


Nu har jag absolut inget att klaga på , fast det har visst min matte ....

det är nämligen så att det sitter en kille vid namn Roger Carlsson  brevid henne

och när han tar fram guitarren och börjar sjunga vill matte gärna filma.

Denna gång hade hon inte filmkameran med sig utan litade på att den vanliga 

 kameran skulle göra ett godkänt jobb åtminstone så hon kunde visa er 

 Det såg jättebra ut tills vi kom hem och insåg att den filmar bild men inte ljud

Hm....................

Nu vill matte trots detta ge ett litet smak prov på en kul låt som han spelade vid ett annat tillfälle

och för de som är intresserade av att höra mer finns hans hemsida .








                              Voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards