Alla inlägg under juni 2012

Av Jansson - 25 juni 2012 00:08


     Voff !!


Jag är fullt medveten om att det är länge sen jag tassade här så nu gäller det att tänka till vad jag har haft för mig sen sist ....

Får  se ... jo jag har varit på date , min  förra date med Bianca gick ju som bekant inte så bra , jag lyckades inte charma henne  och hennes dotter Garbo ska vi inte ens nämna i sammanhanget , hon flyttade  tillfälligt hemifrån   när hon hörde att jag var på väg .

Ett halvår senare  kom Garbo på att den där killen  kanske har  en viss charm trots allt ...


Sagt och gjort ...  Med hjälo av husse och mattar blev  det en, förhoppningsvis lyckad date  ,

mellan  Springeldens Second Chance  och Dixietown För Dum För Pop

 


Vi hade en whippetrace tävling i Norrköping på nationaldagen ,  men med  husse som  "burvakt " och matte som

"hundhämtare " till  mig själv och diverse kompisar blev det inte mycket kort tagna .

Det viktigaste , enligt mig själv , hände dock efter tävlingens slut ....

Min pappas uppfödare  ,  kände igenom mig för att se att jag inte hade några muskel spänningar .

Ingen  kan  fatta hur skönt det var ...  jag njöt av varje minut  och matte var glad att Marie inte hittade en enda spänning ,   tack snälla Marie !!

 


Förra helgen , närmare bestämt på torsdagen redan , hämtade vi  min kullsyster Müsli i Jönköping .

När vi kom hem ville jag ju inte missa chansen att visa henne hur kul man kan ha i rasthagen

 

Men hon kunde inte bry sig mindre ....  Hon var  mer intresserad av vad som hände utanför hagen

 


Väl hemma i lägenheten  gjorde hon sig hemmastadd direkt med en av mina pipisar :-))

Hon har varit här förr :-)

 


Fredag middag bar det av mot Norge ....  Det tog sin lilla tid ...  så man kan inte räkna med fasta måltider ..

Det verkar inte syster ha nån förståelse för ....  men hon vet var hennes mat är ner packad ....

Då vi anländer till stugan i Töcksfors, strax innan norska gränsen ,

 tar hon inte risken att jag ska kasta mig över hennes mat .


    

Som om jag skulle...  :-))

Nåja vi fick mat till slut och alla var nöjda och glada


Lördag morgon vaknade vi super tidigt , och  go frukost direkt ,   det kan bara betyda en sak ...  

Men  först fick vi åka bil jäääääääääääätte länge  , en halvtimme innan  check-in  visste vi

fortfarande inte vart vi skulle , pulsen ökade något,  men  med facit i hand hittade vi fram exakt i tid  :-))


Dagens aktivitet är LC     ...      Nannestads Travbana

Här jagar  jag trasan i full fart

 


Min syster Müsli  (Springeldens Hi It´s Enough) springer i rött täcke

 


VI hade en härlig dag , mellan regnskurarna , även om vi inte nådde absoluta toppen så fick jag  en säck

 hundmat , och syster var nöjd med  att pipisen fått följa me

 


AAvslutningsvis måste det ju komma en Oscar rapport  :-)

Oscar  och hans mamma hälsade på,  bara för några dagar sedan ,  men min matte tycker det är viktigt att 

jag får med en bild som Oscars matte tog förra gången de hälsade på  :-)

 


Oscar  är numera i det närmaste 7 mån ( på tisdag )  och  om Fablernas Värld är bara  hälften så spännande som Oscar och hans mamma verkar tycka så ska jag titta på varenda avsnitt  bums :-D

 


                                                  
                                                  
                                            Voff voff !!



                                                  


                                      


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards