Alla inlägg under april 2012

Av Jansson - 22 april 2012 18:38


Voff !!


Tidigt igår morse bar det av mot Falköping för ännu ett Lure Coursing prov .  Vi  var beredda på både snö och regn men hade turen att inte råka ut för något av dessa , jo ja vet att några blev lite blöta på eftermiddagen men då satt  vi i bilen och kurade :-)

När vi kom fram hittade jag två av mina systerdöttrar från Müslis kull , roligt för dem att träffas och busa


  Springeldens  Dröm    och  Springeldens  Kärleksmums

             


  Puss på dig syrran och tack för lek stunden

 


Nu tar vi oss till tävlingsfältet ,  vill börja med att säga  att det är inte bara jag som kan  kallas bortskämd

 


På fältet var jag laddad  i andra loppet iallafall  ... då fick  jag springa mot Grändens Mc Adam och det

 passade mig perfekt  , vi var lika taggade ,  han var  snabbare i början men   ......

 

......   jag tog allt in på honom ....

 

 .....  och till slut lyckades jag kämpa mig förbi

 

....  precis lagom innan det var dags att dyka efter trasan  :-)  

Tack för god match  Macke ...


Här har vi Pompeca´s  G Girl Close To Mumma  som springer mot cert och svenskt championat

 


Nanic´s and Jacky´s honey  är fast besluten att fånga trasan

 


Ett par filmer tar vi  också 


Min kullsyster  Springeldens Sixth Sense  har varit borta från tävlingsbanorna ett tag men nu är hon tillbaka

Hon springer i rött täcke


 

Dixitown För Dum för Pop sprang i blått täcke mot Pompeca´s Countess Shannon O´Connor  i rött täcke

Pompeca´s Gustavus Introitus   springer i blått täcke


 

Det här var de som fastnade på film denna gång  ,  vi får  se var vi ses nästa gång ....


                                                  

                                                  

                                     Voff voff



Av Jansson - 9 april 2012 20:24


  Voff !!


Nu  har jag hämtat mig efter en intensiv helg och fått fram lite filmer och bilder ..

Vi börjar väl med några filmer från tävlingen i Sjöbo ,  äntligen är tävlingssäsongen igång ,

då får man även tåla lite snö och blåst  :-) 

 Först ut är kusinerna Bella ( Springeldens Dröm)  i blått och Oscar (Flowertwigs Bark at the Moon )  i rött

De springer sina första lopp av tre på väg mot licens

Därefter har vi min kullsyster Müsli ( Springeldens Hi it´s enough)  i blått som springer mot Grändens Juno i rött

Själv fick jag springa i rött täcke mot Innercircle Don´t Say a Word i blått

Grändens Betty Mc Beal i rött sprang mot sin dotter Grändens Fortuna i andra loppet


Pompecas G Girl Close to Mumma i rött sprang mot Burnt Sienna I´ve Seen Enough iblått

Till sist har vi Nanic´s and Jackie Honey i rött mot Innercircle Design for Run i blått .

De fick det lite extra spännande då trasan gick av efter en liten bit :-)

Där har ni  fått sett några entusiaster ...   Hur gick det för oss då ?  Jo Müsli kom på 2:a plats och tog därmed

även  sitt andra cert  och jag själv slutade på en 10:e plats . Övriga är jag mer osäker på.

Nu  laddar vi om för Falköping om två veckor  :-)


Har  bott hos gammel matte i helgen så lite valpbus måste  ju komma också , svårt att välja bilder 

så det blir mååååååååååååååånga    Håll till godo :-)


Det är ganska lätt att sitta fint när man inte är så många ...

 

Men när man är hela gänget är det svårare  

Ett antal ensam bilder

                      


   Mys bilder

             
   
   Bus bilder

             


Hur söta och rara de än är så kan det vara skönt att vila ifrån dem en stund :-))

 
 

Visst är vi ett snyggt par  Poppins och jag ..

    
   

och  syster Müsli ska ju vara med på ett hörn också

 
   
  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards