Alla inlägg under april 2010

Av Jansson - 27 april 2010 19:47



                      Voff !!


Nu äntligen har jag fått hjälp med bilder och filmer så att jag kan avlägga rapport från helgen .

De flesta har förmodligen koll på både vad som hände och resultat , men  jag vill berätta iallafall .

Efter förra tävlingen var jag jätte avundssjuk på Poppins för att hon fick så fina rosetter med sig hem , jag försökte dessutom sno åt mig en dagen efter men det uppskattades inte så då fick jag komma på nåt annat sätt .

Bästa sättet måste väl  vara att kolla in hur Poppins springer eftersom det gick så bra för henne , sagt och gjort  , här kommer hon i röd tröja tillsammans med Lilja

  


När turen kom till mig  var det bara att ösa på allt vad benen höll .....

 


sen får man se hur långt det räcker ..................


En som också var på hugget var tant Laika



Här flyger mamma Flinga fram över fältet


Gucci  har sin egen stil



Hur gick det då för mig ????

Här kommer en bild på 1:an och 2:an i tävlingen


Jovisst  ,tjejen som vann heter Betty  och vi sprang ihop i andra loppet.



Så tro det eller ej men jag lyckades allt få mina egna rosetter , matte har nog inte fattat det än verkar det som   :-)         


         


Eftersom vi just idag utökat gänget med två systrar till från vår kull blev det lite samling innan det var dags för hemfärd.


Ingen som tvivlar på att de här tre tjejerna är systrar va ?? :-)


                 Lilja                                Kajsa                   Sally
                                    



Sen skulle ju även mamma och jag vara med på bild också  , inte helt lätt att få till alla på en gång

           Lilja     Kajsa           Sally                  Flinga                    Jansson



 Avslutningsvis tar vi filmerna  på de nära och kära som inte var med i Sjöbo.

Är det någon av de övriga  som saknar sin film är det bara att säga till så finns den i arkivet      :-)



              Först ut är syster Kajsa


Därefter har vi hennes "storasyster"  Molly


och slutligen har vi vår kull syster Sally som fick springa mot Milton



Det var lite mycket folk och saker i vägen men  hoppas ni känner igen er.




                                           Voff voff !!

Av Jansson - 20 april 2010 13:21


                        Voff !!


Som jag berättade i förra inlägget har jag inte varit mig själv senaste veckorna , jag orkade inte ens ur soffan och möta matte när hon kom hem från jobbet ,    det tyckte hon var mycket märkligt men vad det nu än berodde på så är det problemet löst nu  och hon säger att jag äter som en häst sen jag började med nya maten

Jag kan hålla med Abbe om att några "torrisar" kan gå ner också , inte för att

det är så gott utan för att göra matte glad :-)


Vi har varit och hälsat på en kamrat till matte som vi inte varit hos tidigare

så då måste man ju kolla vad som finns .

Själv klart hittade jag bästa möbeln ....  sängen .... och ser man på ....

en massa kompisar ligger det där också.... 

Jag försökte stå emot och inte röra nån av dem


Men sen kunde jag inte hålla mig  , var bara tvungen att mysa lite med grodan.

     


Nu har jag inte tid att tassa längre  , benen är fulla av spring och solen skiner .


                                           voff voff !!

Av Jansson - 16 april 2010 13:07


     Voff !!

Jag har varit lite trött och hängig i veckan


Mat har definitivt inte smakat , men det är väl inte så konstigt egentligen  , torrfoder är ju så torrt att det dammar om det  *host*

Därför har nu matte ansträngt sig och köpt nåt som heter färsk foder.


Snacka om skillnad  , nu kan jag tänka mig att tugga lite , måste bara lära matte att det duger inte att fuska och blanda med  torrfoder även om det bara är liiiiite grann som hon säger , mig lurar man inte  :-)


                                                  
                                voff voff !!     

Av Jansson - 12 april 2010 19:37


             Voff !!


Jodå visst blev det Lure Coursing i lördags , hela gänget packades in i bilen och sen bar det av till Sjöbo.

När vi kom dit träffade vi en en kullbror till oss småsyskon.

Han heter numera Schnapps och det va jättekul att träffas eftersom jag inte sett honom sen vi flyttade , naturligvis var matte snabbt framme med kameran :-)

     


Han är ju lika snygg som jag , eller hur  ?    


Det fanns en alldeles speciell anledning att han var där , han skulle springa sitt tredje och sista licens lopp så  han kan tävla med oss andra sen, därför blev han först ut av alla  och som han sprang , det va inga problem att bli tävlings klar

Det är han som har den röda tröjan på sig , om nån är osäker.



Lite senare var det dags för  oss andra , eftersom det är första tävlingen så var matte lite ringrostig bakom kameran , dessutom börjar den ramla sönder så det var inte helt lätt att få det vettigt men jag har bestämt att visa er vårat andra lopp i den ordning som jag tycker och inte som vi sprang .

  Jag börjar med  mamma Flinga


Syster Müsli  var på hugget förstås    .......


.........       liksom vår andra syster Lilja


                         Här har vi  Laika i full fart.


Poppins kullsyster Gucci ville också springa förstås , hon fick även leka lite

extra med trasan vilket hon inte var sen att utnyttja   :-)


Trodde aldrig det skulle bli min tur  , men det blev det ju  :-)

Upptäckte snart  att vintervilan varat alldeles för länge , måste visst

 jobba på både  flåset och tekniken .  


Jag borde  tagit ett par råd av tant Poppins för hon har då koll på både

kropp och kondition.

Så här ska det se ut om man vill vinna hela tävlingen !!

Dessutom blev  hon  Lure Coursing Champion  av bara farten    






                         GRATTIS POPPINS    !!!  

  


Vi övriga i gänget har en bit kvar ....

Men vi kommer igen !!

        

                                             Voff voff !!




Av Jansson - 8 april 2010 16:21


      Voff !!


Innan vi åkte hem från Isaberg igår så fick jag testa på att springa i slalom backen trots allt , det hade varit kul att testa gungorna också men de stod stilla


Jag tog i allt vad jag orkade  och efteråt sa matte att det där va en bra uppvärmning inför lördagen ....   eh ....  va ?  Vad händer på lördag ??


Imorse tror jag att jag fick en hint om vad som händer på lördag,

åtminstone hoppas jag det, matte ville jag skulle mannekänga på bordet ,

hon ville se att allt sitter som det ska ,  hon hoppades dessutom att jag skulle kunna tänka på att stå lite snyggt  men jag tänker ju bara på lördag nu och vart

vi än ska hoppas jag att jag ska använda dessa kläder, jag lovar  t om att inte bråka om munkorgen  i så fall  :-)  


                                   JAG ÄR REDO !!!!!



                                                  
           Voff voff !!  

Av Jansson - 6 april 2010 21:45


                          Voff !!


Hastigt och lustigt hamnade vi på Isabergs skid anläggning.

Vi bor i en liten stuga där även jag är välkommen  :-)


Vi kom hit igår eftermiddag redan så i morse efter frukost  gick vi ut i skid spåren ,  den mesta snön var tyvärr borta så jag fick inte chansen att stila i slalom backarna men det var minst lika kul att springa i längd skidspåret.


Det blev snabbt varmt  så täcket åkte av ganska direkt , det är första gången för året  tror  jag , vilken lycka !!


Mycket fanns det att utforska,vad har vi här för nåt ? känner inte igen doften.


Jag tar och gräver lite istället och ser vad jag kan hitta där .

   


Men vad är roligare än att springa runt som en galning mellan stock och sten ??


Jo det är mysigt att vila ibland och tugga på en pinne , det va sååå länge sen

 


Efter tre timmar i skogen så kände jag att det var dags för soffan ....


..... och eftersom jag har dresserat min matte så hämtade hon givetvis  täcket

 åt mig så jag fick ligga lite mjukt och skönt också       


Nu tänker jag inte röra mig mer idag ...

                                                  
                    Voff voff !!       

        

Av Jansson - 2 april 2010 22:54


                          Voff !!


Idag tog matte fram nåt som jag kände på mig att jag sett förut ...




Jo nu kommer jag ihåg  , man kan dela på ägget va ?



JAAA , så var det  !!  men nu blir det ju jätte svårt att välja  ...


Jag kanske kan slicka lite på dem så jag känner vilken som är godast


Nä , det här går inte  ,  nu tar jag en bara !!!

  


MUMS !!  Det var gott påsk godis kan jag lova


Hoppas alla får ett påsk ägg att smaska på !!


                                                  
                            Voff voff !!

                                                  
                              

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards