Alla inlägg den 5 december 2008

Av Jansson - 5 december 2008 15:52


    VOFF !!


Hallå hallå  ... Är det någon som kommer ihåg mig fortfarande ??

Såg att mina systrar inte glömt mig iallafall och det är ju glädjande.


Jag har varit hemma ett par dagar men att vara på kollo tar på krafterna

ska jag säga så jag har legat i soffkoma men nu börjar det bli mer

som vanligt , har helt enkelt inte kunnat hålla ögonen öppna


Nu vet jag att kollo innebär att man lämnas av sin matte till sin första

familj,  så jag har varit hos mamma , pappa &Co



Det har varit full rulle , en massa soffbus


Sen kan man ju alltid snacka ett par ord med pappa


Eller varför inte ta en liten tupplur med mamma


Slappa med farbror Milton och syster Müsli vid kaminen

 är inte fel det heller


Men man kan ju inte bara vara inne hela dagarna så nu ger vi oss på

tant Poppins i trädgården istället , syster och jag.


               Mamma Flinga vill också gärna vara med


 Man måste säga till sin syster på skarpen ibland, när hon blir för tuff :-)


Här undrar jag allt vad det är som Müsli tycker är så roligt

med Poppins näsa


                          Jag frågar mamma om hon vet  


Nä , hon visste inte heller men nu har visst Müsli tröttat på

att vara ute och vill tydligen in


Det funkar inte så bra ,

mamma får rycka in och hjälpa till


Själv passar jag på att uppleva gamla minnen

och gräva i den gamla jordhögen



En annan sak som hänt under tiden på kollo är att vi syskon

blivit lite äldre

                                  Jansson  och  Müsli  6 månader


När matte kom och hämtade mig tyckte alla att det skulle firas även om

det blev några dagar försent. Vi festade på vanilj bullar


Alla fick förstås smaka även om Poppins ser ut som att det är bara vi små som får men det är ju trots allt vi som har bemärkelse dag så vi ska väl ha

först då som omväxling , eller hur ?


Efter fikat var det dags för matte och mig att åka hem till Östergötland.

Det har varit jätte kul att busa i dryga två veckor med släkten

Men det var allt bra skönt att sova på sin egen kudde också :-)


Måste dock erkänna att jag saknar busandet i trädgården och

framförallt min matkompis Poppins som jag delade mat med .

Det är inte kul att äta ensam så nu äter jag bara om jag är vrål hungrig.


Nu tycker matte jag sutit här tillräckligt länge så nu måste jag sluta

för den här gången men nu vet ni lite vad jag haft för mig när jag varit

borta .

Avslutningsvis kommer en bild på äkta syskonkärlek


                                    Voff voff!!







Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards