Alla inlägg under oktober 2008

Av Jansson - 19 oktober 2008 21:49



                   Voff !!


Så var det dags igen att träffa lite kompisar av olika raser och

förhoppningsvis lära sig nåt kul .


Dagens övningar blev :

                        

                                  Sitt




                                Ligg





     Koncentration , leksaker är inte intressant just nu .





        Spring  -   Allt vad man orkar




Så där ja , det  va ju jätte kul, en timme går fort

när man har roligt .


                                           Voff voff !!



Av Jansson - 18 oktober 2008 23:43



    Voff !!



 

Dagens stora händelse är ,enligt matte, att jag lyfte på benet

mot ett träd för första gången

Vet inte vad det var för märkvärdigt med det  ,

lika gärna som man vattnar gräsmattan kan man väl vattna ett och annat träd emellanåt ??!!


Kunde inte låta bli att kolla lite i arkivet igen , och då kom jag på att det

ligger i släkten att  inte vilja vara med på kort


       pappa Janne                             Jansson

 




Nä nu måste jag sova om jag sa orka upp till skolan imorrn !!



                                             Voff voff !!

Av Jansson - 15 oktober 2008 22:55



               Voff !!!


Idag tog det lite tid för oss att komma igång , matte har varit sjuk hela natten och hon tyckte tydligen det var bättre att ligga i soffan då ....

Vilka problem jag fick  !!!  Vem skulle jag sova hos, matte eller husse ???


Framåt eftermiddagen blev matte lite piggare ,  som tur var ,  så vi

kunde åka en kort  sväng till  skogen.

Härligt att få springa runt bland stock och sten  men först ville matte

jag skulle posera framför kameran(som vanligt.. att hon aldrig tröttnar )



                       Blir det bra så här ????



Nähä det va visst inte till belåtenhet .....  Nytt försök ......

Men vad är det för fel nu då ???   Va ??   Öronen ??!!

Men jag har inga andra så de här får allt duga




Ok, tredje gången gillt.  Nu får det räcka !!






Jag har inte magknip , om ni tror det .....

Jag är bara nyfiken på hur en känguru tar sig fram



Jag föredrar nog att gå på fyra ben även i fortsättningen...


      Nosa måste man göra med största noggrannhet




     Nä nu börjar det regna ....    då går vi hem



                                         Voff voff !!

Av Jansson - 12 oktober 2008 19:19


                Voff !!


Vilken dag !!  Såna vill vi ha flera av ..... Full rulle hela dagen !!!


Det började med att matte och hennes syster tog med mig till skogen

som vi brukar gå till , där träffade vi en massa andra hundar av

varierande storlek och ras , det kallades valp kurs men jag tycker

 det ska heta "vänta länge på godis"



Väntar på .... ja vad väntar vi på ???  Är det där instruktören tro ??



                       Får nån godis, och inte JAG  ????



                   Jag lyssnar jätte duktigt , eller hur ?



                     Vad är det vi ska göra nu då ?





                            

                                          Får jag godis nu ??





               Nä först måste man visst ranta runt , ge hit köttbullen nu !!




 Efter kursen slängde vi oss i bilen och drog till Måndalen i Mjölby.....

Gissa vem vi hittade där ............  Min kull syster Kajsa !!!!




Det va sååå kul !!!  Vi har ju inte setts sen vi bodde hemma ,

Kajsa hade även med sig sin "storasyster" Molly






               

    Kajsa har visst skaffat sig ett riktigt humör sen sist






                men sen kom vi igång och busade




Vi sprang även som tokar men då fastnade vi visst inte på bild :-)



Tack för idag Kajsa , Molly och matte Lenah , det här måste vi göra om !!





Nu är jag sååååååååååååå  trött !!!!!!!!!!!!!!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz




                                                  
               Voff voff !!


Av Jansson - 11 oktober 2008 22:53



    Voff !!


Jag vill börja med att be mina nära och kära om uräkt för att jag är en sån slarver , jag såg nu att ni velat kommentera mitt senaste inlägg och i hasten glömde jag att klicka i att jag inte vill godkänna före publicering.

Eftersom jag dessutom varit bortrest ett par dagar upptäcktes inte mitt misstag förrän nu, förlåt,   ....Hoppas jag lyckas se min syster imorrn trots allt  ..

och du Mattis , du får gärna vara med och leka lite nån gång, när vi ses,

 så kanske jag tycker du är riktigt trevlig :-)



Nu till min lilla tripp .....

Jag har varit i Örsundsbro och hälsat på min kompis Lakritz , förra gången vi sågs , vilket var en kort sväng i Motala för några månader sen ,  blev det helt fel så vi börjar om från början ....


            Min kompis Lakritz





 och vi gillar verkligen varann ...






Men det är också skönt att hitta en favorit fåtölj att vila sig i.



Nu är jag jätte trött efter all lek och tåg åkande så nu ska jag sova


                                                  
         Voff voff !!



Av Jansson - 8 oktober 2008 22:11



                   Voff !!


Idag vill jag skicka en personlig hälsning till tre av mina systrar


Jag börjar med Müsli , som jag vet har haft oturen att springa på taggtråd,

Aj , det måste gjort ont men jag vet att du är en tuff brud, du är snart

tillbaka i busar tagen  , snygg tröja förresten :-)


                     Lilla syster Müsli



Nästa dam blir min syster Kajsa, jätte kul att du skriver hos mig iallafall

så kanske det blir en egen blogg framöver , jag ska åka bort ett par dagar

nu men jag kommer tillbaka på lördag eftermiddag.

Nu undrar jag om vi kan ses på söndag eftermiddag innan du åker hem

från Mjölby ??? Det vore så himla kul att få springa lite ihop igen , och måndalen hittar vi ju båda till :-)

Ang utställningen så var jag först sugen på att åka dit men sen sa matte att vi ska åka och hälsa på mamma, pappa , lillasyster , bästa lektanten , de två arga farbröderna och sist men inte minst gammelmatte , hon sa dessutom att vi ska stanna länge , har ingen aning om vad som är i görningen.....

Men det är en utställning i Vingåker 8/11 Har du långt dit ??



       Lillasyster Kajsa  innan vi flyttade hemifrån .....




Till sist vill jag skicka en hälsning till min lillasyster Lilja .

Jag tycker det är dags du tassar lite i din blogg sen vill jag

visa att jag också kan ställa upp öronen som du ....




 Lillasyster Lilja medans vi fortfarande bodde hemma ...




        Jag kan  också ställa upp öronen .....



För att ingen ska känna sig bortglömd vill jag även passa på att hälsa

till alla mina andra bröder  och systrar i vårt avlånga land.

Hör gärna av er med en rad om ni har lust, som tjejerna gjort ,

det vore jätte kul .


                                             Voff voff !!



Av Jansson - 7 oktober 2008 22:17


                    Voff !!


Solen skiner fortfarande och livet leker !!!



                    Jag är på språng




Tog en tur i skogen i mjölby som omväxling,

 upptäckte att det fälldes träd lite här och där så jag tyckte

det var bäst att hjälpa till o kvista lite





 Så där ja ,  nu känner jag mig nöjd me mig själv



Men nu måste jag hitta matte ,  bäst jag kutar !



Slutligen vill jag  säga en sak ,  bara för att jag fått ett täcke att ligga

på i mitt hörn i soffan så är jag inte bortskämd ..... så det så !!!


                                        Voff voff !!


Av Jansson - 6 oktober 2008 23:27


           Voff !!


Vilken underbart solig dag det varit , kan man vara nåt annat än glad ??

Matte och husse tog mig dessutom med till skogen på en låååång

promenad , en hel mil !!!

             Härligt att springa lite fritt igen .



                 och spana lite





      Hoppas vi åker tillbaka hit imorrn igen

 



                                                Voff voff !!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards