Alla inlägg under september 2008

Av Jansson - 14 september 2008 21:26


     Voff !!


Lördag eftermiddag var det dags att göra nåt kul tyckte jag så jag drog med

mig matte och husse till mina polare i Boxholm.


Jag började med att hälsa artigt på den gamla damen Busan




Fortsatte med att kolla så Alice har borstat tänderna ordentligt

Jag vet att hon brukar fuska med de längst bak


Efter godkänd besiktning hämtade jag min boll .

Men hallå ??? !!  Jag menade inte att du fick bollen ,

jag vill också vara med och leka .


Lilla grabben ..... Här är det JAG som bestämmer ..



 Vad ska man säga ???  

                                             voff voff !!




Av Jansson - 12 september 2008 02:24



                    Voff !!


I morse var det inte så skönt ute precis så jag

bestämde mig för att ligga i sängen och kura  hela dan  .....


Vaddå ??  Är det nåt fel med det ?



Matte tyckte visst att halva dagen fick räcka, sen var det bara

att masa sig iväg , det är ju kul när man kommer ut , det finns

alltid nåt att snoka reda på.



Att springa till matte med jämna mellanrum är en annan höjdare.

Det väntar alltid nåt gott , kan det vara en köttbulle denna gång tro ?





 Väl hemma , blev det några timmar i soffan  innan det var dags

 för min kvälls aktivitet ,    "sök godis"  ,  matte vet verkligen

 hur man har kul,  jag kan hålla på hur länge som helst



                                       Voff voff !!!



Av Jansson - 9 september 2008 22:41


                Voff !



                       Sådan husse , sådan hund




                                                  
            Voff voff

Av Jansson - 7 september 2008 22:26


                  Voff !!!!


 Det luktar så gott i vårat kök  ,  matte har bakat en kaka.

När kakan var klar kom hon in till husse och mig och erbjöd ett smakprov

Tror ni att husse hade lust att dela med sig ?? Nejdå, han trodde han skulle

få allt själv , men när han kunde slita sig från sin tidning och resa sig ur soffan för att hämta nåt passade jag på , bra karl reder sig själv  ;.)


                                   Voff voff!!!

Av Jansson - 6 september 2008 22:19


        Voff !!!


Vilket väder det har varit idag !!!!  Det GÅR bara inte att vara ute !!!

Matte verkar helt oförstående och försöker krusa med en regnkappa.

Hur kul är det ???



              Inte roligt alls  men lika bra att få det överstökat




Inte mycket som händer idag , tittade igenom mitt fotoarkiv och jag kan

konstatera en sak :   Min pappa och jag gillar att springa :-)



                                    Pappa Janne





                                    Jag själv




                                     Voff voff !!!

Av Jansson - 4 september 2008 22:29


         Voff !!!


Tog en sväng till Mjölby idag , det fanns visst nån gräsmatta

som husse ville visa , det gick bra att leka där också





Efter en stund kom det en till med  fyra tassar och en svans,

han måste inspekteras .

Vill du bli min lek kamrat ??




           Tror du att du är större och starkare än jag ?





                               Ja det är du kanske




                                   Bäst jag ger mig




      Kom igen då, så får vi se hur tuff du är nu grabben




Vi hade jättekul en stund och sprang som galningar ,  vi fastnade

inte ens på kort, sen ville husse att vi skulle sluta , då var jag tvungen

att säga till honom att ett litet tag till fick han allt vänta




Sen bar det av mot nya djärva mål


                          Voff voff !!




Av Jansson - 3 september 2008 22:31


   Voff  !!!


Idag åkte vi till en ny skog som heter vidingsjö skogen.

Jag busade med matte och husse ,  men jag hade koll var de var

( för det mesta )







                   Jag hittade en pinne








              och en kotte  att leka med






När man far runt så mycket blir man törstig förstås så jag hittade

vatten som jag hoppade i , inte så gott att dricka men man kan blöta

tassarna .....        Matte tyckte jag blev lite väl smutsig





          Kan det hjälpa att klia sig för att bli ren???








Nja , men nu hör jag att matte ropar , bäst att ta reda på vad hon vill






På hemvägen åkte vi förbi affären och köpte lite ny mat till mig,

så det är väl bara att ta för sig när man blir hungrig , eller ??





                       och sen inta favorit platsen



                        Voff  voff !!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards