Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Lure Coursing i Norberg 19 maj 2013

Av Jansson - 21 maj 2013 15:56


Voff !!


Så var det tävlings dax igen ... Ibland duggar det tätt :-)

Inser att jag slarvade en del med att skriva ut placeringarna förra veckan så idag blir det skärpning

Vi börjar med  Springeldens Mandelkubb som vann förra helgen , här ser vi honom i rött täcke


Den här gången slutade Mandel på en fin 11: e  plats av ca 30 st ( har inte lyckats lista ut exakta antalet eftersom jag inte fick mitt resultat inskrivet i boken då jag missade pallen )


Mandels kullsyster Springeldens Dröm var också med i tävlingen , hon har blått täcke på sig .

Bella slutade på en 3:e plats och fick därmed sitt andra cert  , GRATTIS !!!


Gammal är äldst heter det ju ... så den som visade hur det ska se ut idag var Springeldens Hi it´s Enough

dvs mamma Müsli , hon vann bland tikarna och fick dessutom dagens bästa poäng av alla startande hundar

Därtill blev hon Svensk LC champion och hon tog även ett cacil eftersom tävlingen var internationell.

GRATTIS igen syster yster :-)


Håll i hatten för här kommer virvelvinden  i rött täcke :-)


Eftersom  även jag sjäv är en "Springeld " så tar vi mitt lopp också ...

Jag slutade på en 7:e plats , när jag kollade resultat listan hade plac 6-9 samma poäng så snacka om jämnt :-)

Här är jag i rött täcke


 

Vi måste ju ta med några polare också   ....

Först ut har vi Emmaline´s DJ Lingonräser och Idomic´s El Royal Tissot

LIngon kom  på en 3:e plats och tog sitt första LC cert,  GRATTIS kompis !

Tisse kom på 8:e plats  , endast en poäng från cert , nästa gång är det din tur :-)

Här ser vi Lingon i rött och Tisse i blått


Det va fler som fick springa mot nån de kände sen innan


Grändens Betty Mc Beal fick springa mot sin dotter Grändens Juno  och det resulterade i en

12:e plats för mamma och en 8:e för dottern

Här ser vi Betty i rött och Juno i blått


Till sist har vi en polare som heter Pompecas Gustavus Lacrimosa.Han sprang till sig en 4;e plats , grattis !


Här kommer Byron  i blått täcke  mot Kalle Kula i rött


Efter en stunds väntan blev det då pris utdelning  , här har vi några av hanarna på pris pallen

 


Ordningen va väl inte den bästa när det var dags för tikarna heller , inte lätt att  få till allt

Gammelmatte verkar ja fullt upp , tur att Kajsas matte hjäler till :-)

 


SÅ där ja  Nu ser det bättre ut

 


och här får domarna vara med på bild också

 


Jätte roligt att få vara med när syster blir Champion !!!


Avslutnings vis så träffade vi även en av mina döttrar  Dixietown Mjölnarens Irene

     
  
Puss på dig , mamma

 


Nu får vi vila oss några veckor .....   :-)


                                                  
                                                  
                        voff voff
  
 


  
 

 
 
Ingen bild

Ingert Holmquist

22 maj 2013 16:34

Så fina filmer och bilder!!! Du är verkligen proffsig Jansson.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jansson - 3 augusti 2018 22:18

  Voff !!   I söndags morse  åkte matte till jobbet som vanligt men kom inte hem som hon brukar  Det skulle visa sig  att hon dragit till min syster Kajsa ( även Janies faster )    Här har vi hela tjejligan  fr vänster  Peggy  Molly  Kajs...

Av Jansson - 26 april 2018 17:13

i  Voff voff   En helg i mars drog vi iväg till  Torpsbruk ,  även om det känns lite avlägset nu  minns vi fortfarande snö och kyla  så några bilder utomhus blev det inte tal om  men på kvällen blev det några stycken  i den goa värmen från ka...

Av Jansson - 10 november 2017 21:25


  Efter lite funderande och botaniserande bland gamla inlägg i bloggen har jag  kommit på att det nog är  lite kul att tassa här emellanåt trots allt  :-)   Vi  gör en mjukstart och börjar med lite gamla nyheter i form av   sista tävlingen för ...

Av Jansson - 29 juli 2014 21:08


    Voff !!   Länge sedan det blev ett blogg inlägg så det kanske är dags ...  :-)   Facebook  är bra på många sätt men när man vill lägga ut filmer får man inte använda den kvalite som behövs så därför lägger jag nu ut samma filmer här...

Av Jansson - 1 maj 2014 18:13


Voff voff !!!   Så  var det  dags igen för Lc prov ... matte tyckte "gammelgubben" kunde stanna hemma eftersom husse var ledig  och med facit i hand var det tur eftersom vi först tänkt att alla kanske kunde åka men då  tävlings dagen byttes från ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards