Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Svensk Lure Coursing Champion

Av Jansson - 12 juli 2011 14:29


       Voff !!


Är fortfarande lite omtumlad efter helgens bravader men nu ska jag försöka

få ut några bild bevis  :-)


I söndags morse drog vi till Stjärnhov för ännu ett LC prov , en lagom uppladdning för EM nästa helg tycker jag :-)


Det fanns många " kändisar" på plats ,  bla ganska många släktingar på pappas sida.

Det här är sex generationer  som startar med farmor Mumma till höger

 

Jag ska inte försöka mig på att namnge alla  utan vi tar en närmare titt på mig

och mina systrar tillsammans med våran farmor

      Sally        Kajsa       Lilja                       Jansson                        Mumma

 

Här har vi Bella som bekantar sig med sin gammel farmor  

Men nu måste vi ju fortsätta med tävlingen ...


    Här kommer Gucci i full fart

 

Tätt följd av Molly ........

  

Mamma Flinga fick springa som stödhund så hon behövde inte ha nåt täcke på sig

 

Sen blev det då  äntligen min tur att springa

        

Den som var mest imponerad av oss var utan tvekan systerdottern Bella :-)

Hon släppte oss inte med blicken en enda sekund .

 

Innan pris utdelningen ville några klara av sina LC licenser , först ut va min kompis

                                            Lingon

   Här ser vi en trött men glad Lingon som  numera har sin licens klar och får tävla när han vill ,  hoppas vi får mötas snart !!  Grattis kompis .

 

Här har vi Märta som också tog ett av sina licens lopp

och det gick förstås också bra ...

 

Nu  har alla sprungit klart och vi får vänta en stund  på resultatet , alla är spända så klart , man har ju inte en aning .... jag vet att jag  hade 10 st före mig och ett antal på samma poäng efter första loppet så kanske jag kan ha sprungit upp mig ett par placeringar iallafall ............

Men vartefter hundarna ropas upp så börjar jag allt tro att  det inte gått så mycket bättre i andra loppet så ni  må tro att alla blev överraskade när tredje platsen  ropades upp och det var katalog nr 121

Husse och jag  jobbade bra ihop idag  :-))

 

Här har vi 1:an , 2:an  och 3:an på bild

  

Gammelmatte lyckades t om få domarna att ställa upp på bild .

Är det Springeldens första champion så är det :-))

    Charlotte Andersson                  Micke                       Ingrid Ydreborg

 

Tycker nog att den här bilden är lite överkurs dock , men nu har väl ingen missat att jag är  nybliven LC champion  :-))

 

Avslutnings vis skulle jag vilja visa hur det hela började med LC för mig .

2009 , närjag var dryga året ,  åkte vi till en tävling och kollade , jag fick då chansen  att testa vad det innebär att jaga trasa


Hade jag sprungit på det sättet i söndags hade jag nog blivit omsprungen

ganska omgående misstänker jag  och några stil poäng hade det nog inte heller blivit ,  men som tur är har jag tränat lite de här två åren så i söndags såg det ut så här


 

Tack för alla gratulationer jag fått på FB  och hoppas vi syns på banorna snart igen


                                                  

                              voff voff !!

 
 
Gammelmatte

Gammelmatte

12 juli 2011 19:04

Du är bara bäst grabben! Puss på nosen från alla här i barndomshemmet!

http://www.springeldens.se

 
Disa, Mattias, Lingon och Tisse

Disa, Mattias, Lingon och Tisse

13 juli 2011 08:54

Återigen, stort grattis och ett lika stort Lycka till inför helgen!

http://teamtl.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jansson - 3 augusti 2018 22:18

  Voff !!   I söndags morse  åkte matte till jobbet som vanligt men kom inte hem som hon brukar  Det skulle visa sig  att hon dragit till min syster Kajsa ( även Janies faster )    Här har vi hela tjejligan  fr vänster  Peggy  Molly  Kajs...

Av Jansson - 26 april 2018 17:13

i  Voff voff   En helg i mars drog vi iväg till  Torpsbruk ,  även om det känns lite avlägset nu  minns vi fortfarande snö och kyla  så några bilder utomhus blev det inte tal om  men på kvällen blev det några stycken  i den goa värmen från ka...

Av Jansson - 10 november 2017 21:25


  Efter lite funderande och botaniserande bland gamla inlägg i bloggen har jag  kommit på att det nog är  lite kul att tassa här emellanåt trots allt  :-)   Vi  gör en mjukstart och börjar med lite gamla nyheter i form av   sista tävlingen för ...

Av Jansson - 29 juli 2014 21:08


    Voff !!   Länge sedan det blev ett blogg inlägg så det kanske är dags ...  :-)   Facebook  är bra på många sätt men när man vill lägga ut filmer får man inte använda den kvalite som behövs så därför lägger jag nu ut samma filmer här...

Av Jansson - 1 maj 2014 18:13


Voff voff !!!   Så  var det  dags igen för Lc prov ... matte tyckte "gammelgubben" kunde stanna hemma eftersom husse var ledig  och med facit i hand var det tur eftersom vi först tänkt att alla kanske kunde åka men då  tävlings dagen byttes från ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards