Direktlänk till inlägg 18 november 2008

På kollo

Av Jansson - 18 november 2008 00:27


                 Voff !!


Igår sprang matte runt i lägenheten som en toka så det gällde att hålla

reda på henne så att hon inte försvann och lämnade mig ensam kvar .

Hon pratade nånting om att jag skulle på kollo, inte vet jag vad det

innebär så det var bara att vänta på vad som skulle hända härnäst.

Lite senare åkte vi buss till stationen och sen vidare med tåget.

Då vi gick av mötte gammelmatte och tant Poppins och vi åkte hem till resten av stora släkten.

Tänk om kollo menas att matte och jag ska bo här nu ??!!

Vi blev iallafall erbjudna en sov plats när det var läggdags så vem vet...


Idag började vi lite lugnt , Mamma Flinga tog igen sig i valplådan.....


Samtidigt som tant Poppins och farbröderna Mattis och Milton intagit soffan


Men inte ska mamma tro att hon får ha valplådan för sig själv , Müsli och jag vill faktiskt uppleva gamla minnen och sova där en stund , det var ju faktiskt just i denna låda vi levde vår första tid , och den är lika bekväm

nu som då :-)


Man kan  inte sova bort hela dan förstås , bäst att hjälpa syster med

öron tvätten


Sen är det ju ofrånkomligt att testa varandras gränser


Vi blev visst lite väl högljudda så då åkte vi ut i skogen istället och

där fick jag chans att ge igen



T om pappa Janne fick vara med på ett hörn, vare sig han ville eller ej



         Müsli och jag drar åt samma håll ............  dvs hemåt....



Där gäller det att ta sig en plats i soffan innan det blir fullt , tryggt att ha mamma att luta sig emot



Vi får se nästa gång jag dyker upp om jag gissat rätt ang kollo.

En sak vet jag säkert iallafall ....

Min matte har sagt att jag ska vara borta i 17 dagar noga räknat.

(Jag antar att hon menade vi , men råkade säga lite fel i hasten.)

Eftersom jag inte har nån tidsuppfattning får ni som har det tänka ut när jag kan vara tillbaka igen , men jag hoppas och tror att det bara tar en liten stund innan jag är tillbaka och berättar om nåt kul jag hittat på.





                                       Voff voff !!

 
 
Ingen bild

Müsli

4 december 2008 11:44

JANSSON!!! JANSSON!!!
VAR ÄR DU????

 
Lilja

Lilja

4 december 2008 20:24

ho ho brorsan !! har du gått vilse i smålänska skogarna?? Trodde du var hemma vid det här laget..

http://liljawhatever.wordpress.com

 
Ingen bild

Kajsa

5 december 2008 10:47

Vi är många som saknar dig Jansson. Idag sa matte när hon satte sig vid datorn för att ta itu med en massa tråkigt jobb; ska gå in på Janssons blogg så att jag blir lite glad så här på morgonkvisten en tråkig novemberfredag. Vi vill alla veta hur Du haft det på kollo och hur det var att komma hem igen.
Många kramar från syster Kajsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jansson - 3 augusti 2018 22:18

  Voff !!   I söndags morse  åkte matte till jobbet som vanligt men kom inte hem som hon brukar  Det skulle visa sig  att hon dragit till min syster Kajsa ( även Janies faster )    Här har vi hela tjejligan  fr vänster  Peggy  Molly  Kajs...

Av Jansson - 26 april 2018 17:13

i  Voff voff   En helg i mars drog vi iväg till  Torpsbruk ,  även om det känns lite avlägset nu  minns vi fortfarande snö och kyla  så några bilder utomhus blev det inte tal om  men på kvällen blev det några stycken  i den goa värmen från ka...

Av Jansson - 10 november 2017 21:25


  Efter lite funderande och botaniserande bland gamla inlägg i bloggen har jag  kommit på att det nog är  lite kul att tassa här emellanåt trots allt  :-)   Vi  gör en mjukstart och börjar med lite gamla nyheter i form av   sista tävlingen för ...

Av Jansson - 29 juli 2014 21:08


    Voff !!   Länge sedan det blev ett blogg inlägg så det kanske är dags ...  :-)   Facebook  är bra på många sätt men när man vill lägga ut filmer får man inte använda den kvalite som behövs så därför lägger jag nu ut samma filmer här...

Av Jansson - 1 maj 2014 18:13


Voff voff !!!   Så  var det  dags igen för Lc prov ... matte tyckte "gammelgubben" kunde stanna hemma eftersom husse var ledig  och med facit i hand var det tur eftersom vi först tänkt att alla kanske kunde åka men då  tävlings dagen byttes från ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards