Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Jansson - 22 juni 2009 19:51


                      Voff !!

Med tanke på att de flesta som tittar in på min blogg har hittat den via min gammelmatte så vet ni säkert också att min pappa Janne inte längre finns med oss.

Jag hann inte lära  känna honom  så jätte väl men min matte har umgåtts med honom desto mer , därför lämnar jag med varm tass över tangent bordet till henne för denna gång.

Här kommer ett litet urval på alla de goa sidor som Janne visade upp.


Vi börjar med hans sida av omtanke om de nya familje medlemmmar som tillkommit under åren .

                            Han har bl a varit en god förebild


                            Beskyddande om så behövts


                           Vägledning har inte heller varit några problem


 När så de små blivit stora var han aldrig sen att starta leken


     Det spelade ingen roll om det var sommar...........


...........................eller vinter


Janne missade aldrig en godsak , vare sig det handlade om en kaka i soffan


                       Eller en korvbit i skogen


 Springa har väl alltid varit Jannes passion så ett race i skogen mot Milton måste vara en dröm





Men det är väl ändå på Lure Coursing banan som han kom till sin rätt och där han fann sin sprinter lycka , eller vad tror ni?


När man ser nästa bild kan man nästan tro att Kicki ska kolla hur högt staketet behöver vara innan hon sätter upp det :-)


En riktig clown den där Janne , en spjuver kunde han va också


Att vara med på uppställnings bilder är väl aldrig kul men tålmodiga Janne klarar det både med polarna..........


                .......... och alldeles ensam ........


Nästa bild har jag ett personligt minne av , jag var på besök och skulle ta ut gänget på en promenad i skogen.

Jag hade blivit noga instruerad hur jag skulle gå men med mitt lokal sinne så lyckades jag väl inte riktigt , vilket Janne visade med all önskvärd tydlighet , inte en möjlighet att missförstå , han tvärstannade och bara glodde på mig som om jag inte var riktigt klok " VART SKA DU ??? verkade han säga , han såg så rolig ut att jag var tvungen att ta ett kort .....

sen vände vi .....


                                    Suddig bild , glasklar blick ......

                     

                               Myspojke


 

                            En oemotståndlig tomte


                     En kille som älskade sina pipisar



   Det går inte att ta miste på vem det här charmtrollet är                          



Det går att göra denna lista precis hur lång som helst .....

Men nu vill jag avsluta med att visa en filmsnutt som jag hittade .....


Tack janne     Du lever i våra hjärtan




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards